branick Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei. Mulig dette fremstår som et tåpelig spørsmål, men jeg lurer rett å slett på om denne lommelykten er ulovlig i Norge? Jeg vet at det meste på siden angående laserpekere overstiger styrken til hva som er lov å ha her i Norge, men selve lommelykten klarte jeg ikke å finne noe info på. Lykten er for meg helt unødvendig, men jeg samler nå uansett På forhånd takk Øivind Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Der finnes ingen begrensning i dag på lommelykter, men om dette er et godt kjøp er en annen sak. Lenke til kommentar
branick Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Der finnes ingen begrensning i dag på lommelykter, men om dette er et godt kjøp er en annen sak. Takker Og hvis det ikke er et godt kjøp, har jeg ihvertfall fått prøvd den selv Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Det er kun restriksjoner på bruken av lommelyktene, du får ikke stå langs veien og blende folk! Det er vel egentlig bare lasere det er restriksjoner på! Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Og den lommelykten er ikke et bra kjøp. Batteriet blir ødelagt etter en 20+ ladninger, den går tom for strøm etter ca 8min og kan bare være på i korte intervaller. Da er det smartere å kjøpe seg en china HID: noe slikt: 50W/38W HID Dem holder i hvertfall i 70 minutter og kan lades 500+ ganger. Lenke til kommentar
branick Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Og den lommelykten er ikke et bra kjøp. Batteriet blir ødelagt etter en 20+ ladninger, den går tom for strøm etter ca 8min og kan bare være på i korte intervaller. Da er det smartere å kjøpe seg en china HID: noe slikt: 50W/38W HID Dem holder i hvertfall i 70 minutter og kan lades 500+ ganger. Du kan ikke generalisere uten å vite om jeg er fornøyd eller ei. Jeg er nå strålende fornøyd med denne lykta, og de mulighetene denne har. I veddemål alene angående lykta har jeg til nå tjent inn det lykten kostet meg i innkjøp og litt ekstra vekslepenger til sparegrisen. batteriet har vel snart blitt ladet opp 50 ganger, hvis ikke det er passert denne grensen allerede. (Vanskelig å huske tall på slike ting). Batteriet varer kort, og det gjør meg ingenting. Jeg har en led lenser til de formålene hvor batterilevetid er viktigere. Denne lykten har jo sitt eget bruksområde, og dette har du sikkert erfart allerede hvis du har en selv? Har for tiden ikke behov for en kraftigere lykt, eller noe som må holde x antall timer på hver runde med laderen. Trenger jeg det en dag, vet jeg også hvor den kan kjøpes. Ett lite eksempel på hva denne lykta klarer: ca 220-240 meter over et vann. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå