Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Koble bærbar PC til TVen med HDMI kabel - Skjermen slår seg av og på

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har en Philips LED tv, og når jeg prøver å se film o.l med hdmi kabel på tven så blir skjermen svart i 5 sek, virker i 10 sek osv.. Både hvor lenge den funker og hvor lenge den er svart er helt random. Med den andre PCen vår funker det, men det skjer stort sett en gang med den også. Da skifter den som oftest format i tillegg, det skjer hver gang vi sitter på f.eks en episode. Denne PCen funket på samme måte helt til idag, uten at jeg kan komme på noen endringer som har blitt gjort.

Personlig tenker jeg det er noe piss av programvare på TVen som kødder det til, men har etter mye tukling med innstillingene ikke klart å fikse det. Har noen ideer til hva det kan være? Skjermkortet i PCen er ATI Mobility Radeon HD 5470.

Tester på en annen tv nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange TVer har en funksjon som prøver å følge med på om det skjer noe de andre inngangskanalene (som om du hadde på TV og så slo på Xboxen) og slår da over kanalen for deg.

Er det noen andre ting koblet på TVen som kanskje kan slå inn og forvirre TVen? Det er bare en ìde men enkelt å teste neste gang du bruker TVen fra PCen ved å koble fra de andre inputene og se om det har noen effekt.

Det er andre du kan sjekke er at det ikke har noe powersaving funksjonalitet. Normalt skal ikke sånt kicke inn mens maskinen serat den spiller av video, men det kan skje i ny og ne at powersaving funksjoner ikke forstår situasjonen helt og dermed gjør feil - f.eks. har jeg flere ganger sett problemt med nettverkskort som slår seg av i powersaving selv om nettet faktisk var i bruk. Just an idea.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hjalp det med et annet fjernsyn? Har du prøvd med en annen HDMI-kabel?

Jeg har muligens samme problemet selv, men bare på en PS3 i stedet for. Skjermen blir plutselig svart i noen sekunder hvorvidt bildet kommer tilbake etter 3-8 sekunder. Tror muligens HDMI-kabelen kan være synderen; og at det kanskje er et lite brudd i den. Har dog ikke lokalisert og ordnet mitt problem da det skjer meget sjeldent. :)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Fikk aldri testet det på en annen tv, den såkalte "HD Ready" tven som sto i leiligheten når vi flyttet inn har ikke hdmi inngang :p En PC-skjerm funket helt perfekt tho, men det er vel ganske stor forskjell. Men atm så funker det å se stuff på kameraten min sin pc, det funker bare ikke på min pc. Både PS3, xbox og TV funker fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...