Gå til innhold

ny reciever, men vilken?


Anbefalte innlegg

hei,

er på utkikk etter en ny hjemmekino reciver. men vet ikke helt vilken. pris klasse 2000,-

har tenkt på Onkyo HTR-538B eller Pioneer VSX-520, men er det subb utgang på disse eller må man ha egen forsterker til subb?

ellers så er jeg åpen for forslag : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en passiv subwoofer du har, siden du spør?

 

De aller fleste subwoofere (aktiv) har egen forsterker, og man trenger da bare en vanlig RCA signalutgang, som sender lydsignalet ut fra recieveren og videre til sub-forsterkeren. Begge recieverene har en subwoofer RCA utgang, men har mine tvil på at de har mulighet til å drive en passiv subwoofer (kun element) samtidig som du har 5 høyttalere koblet til.

 

Min forrige 7.1 pioneer reciever hadde en mulighet til å bruke de to siste kanelene til å drive en slik passiv subwoofer. Altså, du fikk bare mulighet til å ha 5 høyttaler. Ble blandt annet brukt av meg til å drive en romperister, som jo er en form for passiv subwoofer. Viser det seg at det er en slik type subwoofer du har, så vil jeg nok anbefale en noe dyrere reciever, eller kjøpe en egen forsterker til bassen. Har du som de aller fleste subwooferei dag en aktiv sub, så har de altså en egen forsterker innebygget.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme jeg ikke sjekket Onkyoen, men det ser da absolutt ut som den har subwoofer-utgang.

 

Eller det vil si, den har ganske entydig en subwoofer-utgang, spørsmålet er om den faktisk er en fungere utgang. Har vel og merke opplevd å hatt utganger som ikke er fungerende, da det er samme "kabinett" som i de dyrere modellene.

 

 

 

 

Fant heller ikke noen manual på nettet til den for å sjekke.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...