Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Treningsprogram "StrongLifts 5x5"

EsAa

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fortiden meldt meg inn på et treningssenter. Har nå surfet litt rundt på nettet og prøvd å finne et godt treningsprogram. Det virker som om ganske mange er fornøyd med "StrongLifts 5x5", og tenker derfor å kjøre på med den. Likevel har jeg en del spørsmål.

Workout A

Squat 5x5

Bench Press 5x5

Inverted Rows 3xF

Push-ups 3xF

Reverse Crunch 3x12

Workout B

Squat 5x5

Overhead Press 5x5

Deadlift 1x5

Pull-ups/Chin-ups 3xF

Prone Bridges 3x30sec

Hvis jeg kjører dette programmet mandag (Workout A), onsdag (Workout B) og fredag (Workout A) så går vel det helt fint å ta seg en løpetur/langrennstur i helga? Samtidig må jo musklene vile. Har masse treningserfaring fra før (svømming, kampsport osv.) dog ikke bare styrketrening som jeg planlegger nå.

Et annet problem er at jeg ikke alltid får kjørt mandag, onsdag og fredag. Av og til har jeg en prøve eller to. Kan det da få noen "konsenkvenser" hvis jeg skulle droppe ut onsdagsprogrammet, men "ta det opp igjen" på fredag? Mao. at jeg hopper over en økt, flytter den?

Er det også mulig å legge på litt mage- og ryggøvelser på slutten av økta?

Takker for svar!

Hilsen EzAa

Endret av EsAa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Du skal aldri være redd for å gå glipp av en treningsøkt en gang i blant, for kroppen har bare god av det :)

jeg har gått fra å trene styrke fra 3-5 ganger til 2-3 ganger i uken. Fremgangen har aldri vært så bra som den er nå :)

Stronglifts 5x5 er absolutt å anbefale.

Merk deg at om dus kal trene Mandag, onsdag og Fredag så må du ikke ha fast program på alle dagene.

Bare tren program A og B annenhver gang.

Dvs det vil bli endringer hver uke

Uke 1 f.eks: A, B, A

Uke 2 B A B

Uke 3 A B A

osv, you get the point!

Går du blipp av en treningsøkt, så begynner du bare på den økten neste gang, som du gikk glipp av..

Litt rotete forklart, men tror jeg har vist poenget! :D

Du kan fint legge på en liten øvelse på slutten, men pass på å ikke forandre for mye på programmet :)

Men som sagt, det å droppe en treningsdag en gang i blant kan/vil ofte gi en positiv effekt dersom du for det meste trener aktivt.

Du kan også trene kardio, langren og hva det måte være. Bare pass på å få i deg mye næring.. Både på treningsdager og dagen etterpå. Kroppen trenger egentlig 24-48 timer restitusjon. Og nok søvn, hvile og næring, særlig proteiner sørger for at du får positiv effekt. Lykke tiL!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...