Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke livstegn i selvbygd PC

Anbefalte innlegg

Har kjøpt noen nye deler til min pc og flyttet alt over til mitt nye kabinett som nettopp ble kjøpt. (Har gjort dette før)

Det som ble kjøpt var ny harddisk og dvd rom.

Hovedkortet og strømforsyningen er vel 3-4 år gammelt. Mens ram og skjermkort er 2-3 år gammlet.

Problemet kom da jeg skulle starte maskinen. Det eneste som skjer er at vifta til strømforsyninga gir et lite rykk, også skjer det ikke mer.

Hva kan dette skyldes? For lita strømforsyning (200-240w)? Har ikke så god peiling på dette, så håper dere kan hjelpe meg?

Er ganske sikker på at alt er koblet rett. Litt usikker på disse små pinnene til power sw, reset, hdd led osv. Men har prøvd med bare power sw ledningen, og den har blitt prøvd på alle mulige måter, uten at det skjer noe.

På forhånd takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt noen nye deler til min pc og flyttet alt over til mitt nye kabinett som nettopp ble kjøpt. (Har gjort dette før)

Hovedkortet og strømforsyningen er vel 3-4 år gammelt. Mens ram og skjermkort er 2-3 år gammlet.

Problemet kom da jeg skulle starte maskinen. Det eneste som skjer er at vifta til strømforsyninga gir et lite rykk, også skjer det ikke mer.

Hva kan dette skyldes? For lita strømforsyning (200-240w)? Har ikke så god peiling på dette, så håper dere kan hjelpe meg?

Er ganske sikker på at alt er koblet rett. Litt usikker på disse små pinnene til power sw, reset, hdd led osv. Men har prøvd med bare power sw ledningen, og den har blitt prøvd på alle mulige måter, uten at det skjer noe.

Har du koblet til alle strømkabler på hovedkortet? Skal være to stk. En stor (20 eller 24 pins) og en liten (4 pins).

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Det hadde vært greit om du kunne gitt oss litt mer informasjon om maskinen. Det blir litt vanskelig å gjøre noe ellers - Kunne du gitt oss en liste av hva slags maskinvare du har i maskinen?

Hovedkort: MBµ ATX AMD PH AM2+ VGA hCF

Skjermkort: Radeon HD 3450, 256MB DDR V/D HDMI

Prosessor: AMD Phenom x3 8550 AM2+

RAM: 4096 MB DDR2/800MHz

Harddisk: Western Digital Caviar® GreenPower# 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

DVD-Rom: Samsung DVD±RW burner, SH-S223C 22x DVD, DVDRAM, SATA, Black, Bulk

Har du koblet til alle strømkabler på hovedkortet? Skal være to stk. En stor (20 eller 24 pins) og en liten (4 pins).

Begge disse er koblet til.

Lenke til kommentar

Ny psu? 200-240w er litt lite. Hvilken PSU (strømforsyning) sitter i maskinen?

Finner ikke noe navn på den?

Alt som står er FSP Group inc, Model no: ATX 3025- HEN

(Total output: continuous shall not exceed 250w, peak load 300w).

Så du mener jeg trenger ny PSU da?

Var bare så rart at den har stått i maskinen hele tiden, også får jeg 2 nye deler få fungerer ingenting :p

Lenke til kommentar

Ny psu? 200-240w er litt lite. Hvilken PSU (strømforsyning) sitter i maskinen?

Finner ikke noe navn på den?

Alt som står er FSP Group inc, Model no: ATX 3025- HEN

(Total output: continuous shall not exceed 250w, peak load 300w).

Så du mener jeg trenger ny PSU da?

Var bare så rart at den har stått i maskinen hele tiden, også får jeg 2 nye deler få fungerer ingenting :p

Kjøpte ny strømforsyning på 600w, så da var problemet løst! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...