MarF Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei. Eg skal kjøpe meg nye vifter til pcen min. Skal ha 3 120mm og 5 140mm vifter. Eg ser etter vifter som bråker lite og blåser mye luft. Så eg håper dere der ute har nokon gode forslag til kass vifter eg kan velge. Kabinettet eg har er Cooler Master CM 690 II Advanced. Takker for svar Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det sies at vifter med små hakk eller ujevnheter på bladene er laget slik nettopp for å minske støyen, eller susinga om man vil. Jeg husker ikke nårtid eller hvor jeg leste artikkelen. Tror det kan ha vært rundt 3-4 år siden at disse viftene kom på markedet. Ikke husker jeg fellesbenevnelsen på disse. Søk på "vifte hakk blad støy" så får man ingenting vettig ut av google iallefall. Men jeg vet det finnes en artikkel der ute på nettet iallefall. Det gjelder bare å komme på de rette søkekriteriene først. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Kjøper man vifter fra følgende produsenter er man safe uansett: Noctua, Scythe, Nexus, Fractal Design Med så mange vifter vil jeg også anbefale en viftekontroller. Når det gjelder hakk osv i bladene er ikke dette noe som er essensielt, men produsenter som Noctua legger dem konsekvent inn. Om det har revolusjonerende effekt er jeg skeptisk til, men Noctuas produkter er generelt veldig gode. Dersom du vil redusere prisen litt er også Yate Loon en produsent å se på Lenke til kommentar
MarF Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Eg har viftestyring fra før av. Har ikkje dei produsentane der ganske vifter? Eg tengte å kjøpe noen ifra Mist. har hørt at dei er ganske stille. Veit du om ei sider der eg kan kjøpe billige vifter ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå