Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva synes du om sex buddy?

Uforpliktende seksuelt forhold (pulekompis/fuck buddy)  

159 stemmer

1. 1. Hva synes du om konseptet?

• Greit
      137
    • Ikke greit
      10
    • Ingen formening om saken
      12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stiller meg vanligvis i opposisjon: Er vi så jævla sex avhengig at vi må ty til slike løsninger? nå må dere få litt selvkontroll og holde smekken stengt!

Ja. Vi er visst det.

Hvem skader det om man har det litt gøy sammen? Og hva er vitsen med å utvise den selvkontrollen? Fordi sex og kjærlighet hører sammen? De trenger nødvendigvis ikke gjøre det. Don't get me wrong. Sex med en man elsker er utrolig mye bedre enn et random knull.

Lenke til kommentar

Jeg tror aldri jeg kunne deltatt i et FB-forhold uten å få følelser for personen. Men gjør dette forholdet til "noe mer"? Det er bare sånn jeg er, jeg tror ikke man (i alle fall jeg) kan ha sex med noen helt uten å ha/eller å utvikle følelser for den personen.

Når jeg tenker på FB-forhold tenker jeg først og fremst på det "juridiske". De rettigheter/plikter man har. Følelser er aldri stabile, de forandres hele tiden, og de er ofte vanskelig å kontrollere. Derimot kan man i et forhold bli enige om hvilke regler som gjelder, f.eks. at man kan møtes og ha sex, men at man ikke har noe forbud mot å også ha sex med andre, f.eks. Grunnstenen i forholdet er sex.

På mange måter blir min oppfatning av FB-forhold nogenlunde det samme som et "åpent forhold".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg regner med at jeg er helt alene på denne fronten.

Så dere presterer å si at dere er sex-avhengig? at sexen fungerer som drivstoff og dere vil ikke være i stand til å fungere normalt? Så dere er altså avhengig av å kjøre kjønnsorganet inn i en åpning på knulle objektet?

Nei vett du hva, det er ikke slikt hos meg, det blir ikke tolerert i det hele tatt og vi ser ned på slike mennesker. Det er tragisk å drive med "Fuck Budy", "One Night Stand", og annen horete oppførsel som for eksempel at en jente kommer bort til deg på en fest (du kjenner hun) og sier skal vi knulle?

Dette må jo være sex-avhengige horer som må lære seg å få kontroll på lystene sine. Dersom folk ikke har evnen så kan vi anbefale noe som kalles for kjemisk kastrering, dette er hormon reduserende medikamenter som demper eller eliminerer sexlysten helt så lenge du tar pillene.

Jeg anklager ikke folk som er gift eller er i forhold, men alt annet enn det blir selvsagt angrepet.

Lenke til kommentar

Det er da forskjell på å "ha kontroll på lystene sine", og på å gå i sølibat?

Jeg føler at jeg har rimelig god kontroll på mine lyster. Jeg onanerer svært sjeldent og jeg jokker ikke på folk i full offentlighet.

Men sex er absolutt en av livets goder, så hvorfor skal man bli nektes dette fordi man ikke lever i et monogamt forhold?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette må jo være sex-avhengige horer som må lære seg å få kontroll på lystene sine. Dersom folk ikke har evnen så kan vi anbefale noe som kalles for kjemisk kastrering, dette er hormon reduserende medikamenter som demper eller eliminerer sexlysten helt så lenge du tar pillene.

Måtte le litt av posten, du har jammen meg bastante meninger :) Det faktum at man må ty til kjemisk kastrering for å kvitte seg med en kroppslig lyst, hva forteller dette deg? Høres det "naturlig" ut? For min del høres det feil ut å tulle med naturen på denne måten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg føler at jeg har rimelig god kontroll på mine lyster. Jeg onanerer svært sjeldent og jeg jokker ikke på folk i full offentlighet.

Men sex er absolutt en av livets goder, så hvorfor skal man bli nektes dette fordi man ikke lever i et monogamt forhold?

Men jeg har ikke problemer med at andre har sex i ekteskapet eller i forholdet, men alt annet enn det ser jeg ned på. Det er så tragisk å lese i avisen om dette temaet hvor vi ser at folk har sex i parker, eller på sitt første treff så blir de voldtatt osv.

Men dette slipper jeg siden jeg skal bo i Dubai. Man bør kun ha sex i et monogamt forhold hvor man er trofast mot sin partner. Ellers bryter man ned sin verdighet og er ikke "Pure" lengre fordi man har knullet halve byen. Det er så mye annet man kan gjøre sammen enn å kjøre kjønnsorganet inn i knulle objektet.

Jeg skal ikke påtvinge mitt moral syn på dere, og min mening er egentlig meningsløs fordi jeg er i undertall, og at folk gjør dette uansett uavhengig av hva jeg sier.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Jeg lever i sølibat, men jeg har ikke problemer med at andre har sex i ekteskapet eller i forholdet, men alt annet enn det ser jeg ned på. Det er så tragisk å lese i avisen om dette temaet hvor vi ser at folk har sex i parker, eller på sitt første treff så blir de voldtatt osv.

Men dette slipper jeg siden jeg skal bo i Dubai. Man bør kun ha sex i et monogamt forhold hvor man er trofast mot sin partner. Ellers bryter man ned sin verdighet og er ikke "Pure" lengre fordi man har knullet halve byen. Det er så mye annet man kan gjøre sammen enn å kjøre kjønnsorganet inn i knulle objektet.

Jeg skal ikke påtvinge mitt moral syn på dere, og min mening er egentlig meningsløs fordi jeg er i undertall, og at folk gjør dette uansett uavhengig av hva jeg sier.

Det virker som du ser på sex som noe helt annet en det de fleste andre gjør... Men lykke til i Dubai!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Måtte le litt av posten, du har jammen meg bastante meninger :) Det faktum at man må ty til kjemisk kastrering for å kvitte seg med en kroppslig lyst, hva forteller dette deg? Høres det "naturlig" ut? For min del høres det feil ut å tulle med naturen på denne måten.

Jeg har ikke benyttet kjemisk kastrering men jeg kan ikke ta det som en selvfølge at alle har god selvkontroll. Dersom man har god selvkontroll men klarer ikke å fjerne de "seksuelle spenningene" så blir sikkert det litt slitsomt og da kan man fjerne de "seksuelle spenningene" ved hjelp av medisiner. Slutter du å ta pillene så stiger hormon nivået igjen og sexlysten returnerer til normal.

Du har merkelig humor dersom du fant noe humor i mitt innlegg.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot at Tricell har det synet han har, til tross for at det i mine øyne er svært gammeldags. Som han sier er han helt klart i mindretall, det betyr ikke at han ikke bør få ytre seg.

Faktisk tror jeg alle her inne deler Tricells syn til en viss grad, bare at vi andre kan strekke oss litt. De fleste ser ned på dem som ligger rundt med halve bygda, fordi det gjør at de mister sin verdi, og de får derav mindre verdighet. Tricell setter grensen ved ekteskap/forhold, noen av oss andre synes sex utenfor forhold er greit. Egentlig er ikke forskjellen så ufattelig stor, slik jeg ser det.

Edit: Tricell, jeg synes bare din måte ordlegge deg på, f.eks. å bruke ordet "hore" på den måten du gjør, er litt voldsom/overdreven og dermed humoristisk.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Jeg har forståelse for ditt syn på sex Tricell, selv om mitt syn er nærmest en motpol til ditt.

Det er fortsatt mange som mener sex og kjærlighet/kjærlighetsforhhold er to uadskillelige ting, og at sex utenom ekteskap/forhold er hor og synd.

Jeg må spørre, er ditt syn på sex religiøst begrunnet? Kjenner en katolikk som har samme syn som deg nemlig, men Dubai leder jo tankene mer mot islam.

Her i Norge opplever vi visst en seksualisering av samfunnet, dette er vel noe som går igjen i resten av den vestlige verden, pga. idealene om frihet for individet. Derfor mener jeg at folk skal få ha seg med dem de vil, så lenge alle parter samtykker og dette ikke skader andre (at folk mener det er forkastelig er ikke å ta skade, se en annen vei eller lukk ørene).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det ser ut til at det er noe fornuft i mine innlegg allikevel fordi:

Jenter som ligger med halve byen mister sin verdi fordi de er lett på tråden og da brytes verdigheten ned, og vi da ser ned på disse jentene fordi de er så billige og da risikerer de å bli kalt horer, eller jeg gjør det ihvertfall. Hvis du fikk hun så lett - tenk på alle de andre som fikk hun også så lett?

Jeg har veldig restriktiv syn på sex og kan gjerne kalles for konservativ, men min mening er statisk og synet forblir slik uavhengig av hva resten av verden mener. Hvis en jente blir stemplet som billig med ikke eksisterende verdighet, så settes hun i karantene, hvor jeg vil unngå annenhver kontakt med henne.

Jeg er imot prostitusjon og ser ned på horer, jeg ser også beklageligvis ned på jenter som har vært utsatt for trafficking, fordi verdigheten hos de er blitt fratatt. Sex kan vente til man er kommet inn i forhold eller ekteskap, har man ikke nådd dette stadiet så kan man heller gjøre alt annet. Det er dumt at dagens samfunn er så sex infisert. Internett, TV, Radio, Blader, Samtale, osv. Dette slipper man i Dubai og det har vært en visjon å flytte til Dubai i de siste 5 årene.

Jeg er sterkt preget av sekularisering så religion er ikke med i bildet, grunnen til Dubai er utvalgt har noe med stedets renhet å gjøre, uforsvarlig bruk av sex her fører til deportering:)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Etter mitt første seriøse forhold tok slutt så har på en måte sex blitt litt avmystifisert. Før var det magisk, noe jeg kun delte med hun og hun kun med meg. Vi hadde ikke hatt noen andre før. Det gjorde det spesielt. Nå har jeg et litt mer avslappet forhold til sex. Jeg har akseptert at sex ikke bare er en ting. Det er noe man gjør for nytelsen OG noe man gjør sammen med noen man er glad i. Før var kroppen/tankene mine innstilt på at sex var et resultat av nettopp det å elske noen, nå er det blitt to forskjellige ting.

Det virker som mennesker generelt representerer et av tre ulike stadier. Jomfru, kun hatt sex med noen de har sterke følelser for, og til slutt de som har hatt både seriøs og useriøs sex.

Tricell: Du må få deg noe.

Endret av DeadManWalking
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tricell: Du må få deg noe.

Skal jeg ha en forbindelse med en jente så er ikke motivet sex. Jeg har systematisk avvist fest tilbud og andre slike forespørsler for å unngå å havne i det miljøet. Ja du kan på en måte si at jeg er litt isolasjonistisk når det gjelder dette. Vi har en asiater fra Thailand i klassen på allmenn påbygg og hun har tydeligvis rotet med mange og jeg har fått semi bekreftet at hun er tydeligvis litt interessert i meg, og hun holder jeg en avstand fra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tricell: Ville tatt en prat med noen vist jeg var deg. Det du forteller er ikke et standpunkt/holdning, det er symptomer du bør utrede. Jeg har delvis forkynt noe av det samme som deg, men det var deprimerende. Nå er jeg mye lykkeligere. Velkommen etter skal du være!

Deprimerende? jeg lever et liv i luksus for å si det sånn, og er veldig utdannelse orientert. Jeg prater nesten like mye med jentene som med guttene i min klasse, hvor jeg anser dem som "kolleger" og aldeles ikke mer enn det. Jenter, forhold og sex er på side linjen fordi jeg er så utdannelse orientert. Merk mine ord: jeg misunner ikke deres liv...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Trenger da ikke ligge rundt med halve bygda selv om man har en sex venn.

Er fult mulig og ha en fast sexpartner men alikavel ikke ligge rundt med alt og alle.

Lenke til kommentar

Trenger da ikke ligge rundt med halve bygda selv om man har en sex venn.

Er fult mulig og ha en fast sexpartner men alikavel ikke ligge rundt med alt og alle.

Det er nettopp dette som er poenget med sex buddy/fuck friend slik jeg forstår det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...