Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ustabil pc - programmer fungerer ikke, pc'en vil ikke slå seg av, spill kræsjer

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et problem som begynner å irritere meg litt.

Symptomene jeg har sett så langt er som følger:

- Windows update slutter å virke etter et visst punkt. En helt ny installasjon fungerer fint, men etter hvert begynner problemene. Oppdateringer via automatisk oppdatering lar seg ikke laste ned, og når jeg forsøker å gå inn på MS sine hjemmesider og oppdatere manuellt vil ikke siden laste. Andre nettsider fungerer dog helt fint, både i IE og Firefox.

- Programmer som krever .NET gir feilmeldinger som forteller meg at jeg ikke har .NET på maskinen, enda jeg har lastet det ned og installert det. Det er da en av de tingene som lar seg oppdatere, før ting begynner å krangle.

- Når jeg går til kontrollpanelet og klikker på "Legg til eller fjern programmer" er lista som kommer opp blank. Det var noe jeg først oppdaget etter siste reinstallasjon, så om det har vært sånn tidligere eller om det er noe som dukker opp etter hvert skal være usagt.

- Spill lar seg installere, men ender i kræsj til desktop eller heng så snart jeg forsøker å spille.

- Maskinen henger seg når jeg skal skru av eller restarte, og eneste utvei er i de fleste tilfeller å bruke reset-knappen.

Problemet dukket opp rundt en måned før jul i fjor, og etter å ha prøvd alt jeg kan komme på, inkludert 3 reinstallasjoner, begynner jeg å bli en smule frustrert...

Windows XP Pro 64-bit, SP2

Maskinvare:

HK - Gigabyte GA-P45-UD3R

CPU - Intel C2 Quad Q9550

GPU - Gigabyte GeForce 285 GTX

PSU - Corsair HX 1000 W

RAM - Kingston Hyper-X DDR2 PC8500, 4x1 GB

Temperaturer er greie, 37-38 grader idle på CPU og 60-ish på maksimal last med Intel Burn Test.

Kjørte nettopp gjennom hele maskinen med AVG Antivirus og Malwarebytes, og ingen av de fant noe spennende.

Drivere er forøvrig oppdatert til siste versjon.

Så, noen som har noen gode ideer?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Opplevde omtrent det samme noen dager siden, mitt forslag til deg er at du burde først ha backup av installasjonsfiler og spill samt en nedlasting av SP1 som du kommer til å trenge, du kan laste den ned her (er du usikker på hvilken fil, velg windows6.1-KB976932-IA64.exe)

1. Backup

2. Installasjon av Windows 7

3. Installer grafikkdrivere, evt. restart

4. Installer SP1 slik at slipper en god del oppdateringer.

5. Installer andre nødvendige oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...