Gå til innhold

[Løst]Spørsmål til funksjonen UKEDAG i Excel

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, ikke som jeg vet om i hvert fall.

Hvordan skulle den klart det?

Svaret blir jo kun returnert i 1 celle, å ha f.eks 50 ukedager klemt sammen inn i en celle høres veldig upraktisk ut.

Om du sier hva du er ute etter, så kanskje det er mulig å finne en fix løsning på det ;)

Lenke til kommentar

jeg forklarte meg kanskje litt klønete ja ;)

jeg har en regnebok med et ark per måned og et 13. regneark som er "samleark" som høster inn informasjon fra de andre 12 sidene. i de 12 månedsarkene har jeg skrevet inn en dato i en egen kolonne og vet å bruke UKEDAG kan jeg finne ut hvilken ukedag de forskjellige datoene er. dette skal brukes for å lage en statistikk på hvilken ukedag ting har blitt registrert i månedsarkene.

Jeg kunne sikkert lagt inn en eller annen utregning i hvert månedsark og funnet ut hvilken ukedag som var på hver linje og deretter summert dette fra samlearket ved å bruke ANTALL.HVIS men siden jeg har greid å samle alle andre formler i samlearket vil jeg aller helst ha dette i samlearket.

Lenke til kommentar

Hva med å lage en makro som går gjennom alle områdene hvor disse datoene står, og som da summerer opp hvor mange det er av hver ukedag.

for each x in område
if weekday(x,vbmonday) = 1 then AntallMandager = AntallMandager + 1
if weekday(x,vbmonday) = 2 then AntallTirsdager = AntallTirsdager + 1
etc...
next
range(et_sted) = AntallMandager
range(et_sted) = AntallTirsdager
etc

Det kunne vel fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...