Gå til innhold

Krav/anbefaling om brannsikkert skap for backup

ice3d

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til noen lover, skriv, eller offentlige anbefalinger om at backup-tapes skal oppbevares i et brannsikkert skap/safe?

Alle som har jobbet litt med backups vet at tapene skal oppbevares i et brannsikkert skap (eller safe dersom skapet ikke står veldig trygt). På jobben min så blir backupfilene sendt til en annen lokasjon for backup. Men nå ønsker jeg også å oppbevare en del backups lokalt. Men da må vi jo først investere i et brannsikkert skap. Og det er ikke billig. Så derfor skulle jeg hatt et underlag for å dokumenter behovet ovenfor økonomiavd. Slik at jeg får de ekstra midlene for dette. (Tror ikke dette skal bli noe problem, men sånn for å slippe en evt. diskusjon så kan det være greit å ha).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjenner til noen krav rundt dette, men det kommer an på hvor dere som bedrift legger listen. Man kan få noen sertifikat på sikkerhet fra Veritas og bli ISO sertifisert innen enkelte områder som krever en form for sikker backupløsning. Som regel er det sikreste, ut i fra det jeg er vant med, off-site backup. Men om dere skal ha et skap må du sørge for at det brannsikre skapet er riktig testet i henhold til ISO 834, les mer om dette her: NT FIRE 017.

Eventuelt selve ISO dokumentet her:

ISO 834

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...