Novec Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Jeg sliter litt med denne feilmeldinga på et nokså enkelt registreringssystem: Warning: mysql_pconnect() [function.mysql-pconnect]: Lost connection to MySQL server during query in /var/www/domains/teamlink-wgi.com/db/Connections/mysql.php on line 9 Lost connection to MySQL server during query Hvis jeg går inn i SQL-admin finner jeg databasen og kan redigere den, men det hjelper lite hvis jeg ikke får tak i den... Det er ikke jeg som har koda det, ergo kan jeg enda mindre om dette enn koden skulle tilsi, så dere får prøve å holde det enkelt ;-) På forhånd takk! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Kan du ikke poste innholdet i mysql.php? Lenke til kommentar
Novec Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Yup, here goes: <?php # FileName="Connection_php_mysql.htm" # Type="MYSQL" # HTTP="true" $hostname_mysql = "teamlink-wgi.com"; $database_mysql = "teamlink_wgi_com"; $username_mysql = "teamlink"; $password_mysql = "*****"; $mysql = mysql_pconnect($hostname_mysql, $username_mysql, $password_mysql) or die(mysql_error()); ?> Jeg har forsøkt med forskjellige løsninger i linje 4-7 uten videre hell. Databasenavn er tatt ut fra MySQL-admin, det samme er brukernavn og passord, og som sagt fungerer det fint der. Det er sikkert en enkel løsning på det, men som sagt har jeg null peiling på dette - det er en kollega som har skrevet det. Lenke til kommentar
designerus Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Skulle ikke $hostname_mysql være "localhost"? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Bytt ut mysql_pconnect med mysql_connect. mysql_pconnect er berekna for å halde oppkoplinga oppe gjennom fleire gjennomkøyringar av skriptet, medan mysql_connect lagar ei ny oppkopling kvar gong. Lenke til kommentar
Chiclins Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 mysql_connect lukker også oppkoplinga når scriptet er kjørt ferdig, dette gjør ikke pconnect og krever at du lukker den sjøl. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Funker som bare pokkerakkern nå - takk! Jeg har bytta til _connect framfor _pconnect også. Det skulle være alt for denne gang, men ikke bli forskrekka om jeg kommer sterkere tilbake ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå