Chinny Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Eg kjøpte før jul et ATI Radeon HD 4870 grafikkort. En ting det kortet har vist er at kjølinga mi i kabinettet er alt for dårlig. Sjølv med ny vifte til grafikkortet (Zalman VF950 LED GPU Kjøler) så bikker temperaturen raskt 100 grader, og eg må kjøre Starcraft 2 på medium settings for å unngå at maskina kneler. Sidan temperaturen er såpass ekstrem høg, kabinettet er gammalt og lite og eg ikkje er så glad i støy så vurderer eg å investere i eit nytt kabinett og vannkjøling. Spørsmålet er berre om det er mulig å få til dette, med kjøling av CPU og GPU, uten å bikke ca 3000,- i utgifter. Eg har kika litt på microplex.no og fann denne løysinga: http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kabinett/Midi-tower/Lian-Li/Lian-Li-PC-P50BSCAND,-Miditower,-Sort-100pcnt-alu,-forberedt-for-vannkj%C3%B8ling-41708.aspx http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,-vann/Komplette-sett,-intern/MIST-LL-vannkj%C3%B8lingsett,-2x140,-Standard-for-Lian-Li-PC-P50BSCAND-41048.aspx Eg har eit ASUS P5B mammakort. Spørsmålet mitt er då om det fins billigare alternativ enn dette (eventuelt luftkjøling i nytt kabinett), og om eg går for dette alternativet - om dette inkluderer alt eg trenger. Må vel bestille litt ekstra for å få kjølt GPU går eg ut i frå. Lenke til kommentar
nilcat Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg kan desverre ikke hjelpe deg Chinny, for jeg er i en lignende situasjon. Jeg har lest tester av kabinettet du har plukket ut, og ser at det ikke har noe støydemping. Det er mulig jeg er paranoid, men jeg kunne tenke meg vannkjøling i et styødempet kabinett. Jeg sitter på et GTX 260 grafikk-kort og er redd for støyen fra dette. Derfor har jeg sett litt på disse to kabinettene: Lian Li PC-B25S og Lian Li PC-B25FB Er det noen som vet hva slags radiatorer jeg kan lure innunder topplokket på disse kabinettene (eller kanskje enda bedre, hvordan kan jeg finne det ut selv)? Jeg har også sett litt på Fractal Design Define R3, men det ser for lite ut Cato Lenke til kommentar
Chinny Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Trenger en et støydempa kabinett til vannkjøling? Slik eg har forstått det så vil det vel være ganske lite støy uansett? Mitt fokus er for øyeblikket meir på å få lav pris enn å få ekstremt lav støy. Akkurat no ligger grafikkortet mitt og idler på 85 grader, så eg er ganske gira på å få fiksa god kjøling. Men til dere som har peiling på vannkjøling: er det mykje dyrare å kjøpe et ferdig vannkjølingsett - liknande det som microplex selger - enn å kjøpe komponenter separat? EDIT: Når det er sagt, vurderer sterkt å investere litt for å ha et bra kabinett og et vannkjølingssystem som kan vare i fleire år mens eg oppdaterer andre komponenter... Endret 13. januar 2011 av Chinny Lenke til kommentar
randknu Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Jeg har faktisk vert på nippet å kjøpe dette kabinettet selv, men med litt andre vannkjølingskomponenter, men da går jo prisen opp og. Jeg har selv hatt et HD4870 kort og slet med å finne en vannkjøler som passet, Dette var et ASUS kort med ettermarkeds kjøler, så diger ut men makan til jetmotor, totalt ubrukelig. Hvis kortet ditt hadde referansekjøleren til ATI altså den som kaster den varme lufta ut bak, så kan du bruke fullcover kjølere. Men mitt kort hadde aldså ikke det derfor gikk jeg for en Swiftech MCW80. Den skal passe ditt skjermkort. Husk også å bestille et par ekstra nipler siden MCW80 bare inkluderer 1/2" slangenipler. Sjekk også om du trenger ramkjølere. Endret 12. februar 2011 av randknu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå