HailD Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg har en database satt opp med 7 tabeller. Ettersom jeg kun har brukt engelsk som dummy-tekst under produksjon, har jeg oversett databasen's charset som da står til Latin1_swedish_ci. Det jeg lurer på er hvordan/om jeg kan konvertere hele databasen til utf8_general_ci? Evt, hvilke problemer kan jeg støte på fremover? Eller er den beste løsninga å sette opp hele databasen på nytt? Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hva får deg til å tro at vi som leser dette forumet er synsk? --- BalleB Lenke til kommentar
HailD Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Hva får deg til å tro at vi som leser dette forumet er synsk? --- BalleB Har jeg noen gang kommet med en slik påstand? Jeg har et ganske konkret spørsmål, og håper på svar fra en som muligens har litt peiling på dette.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Har jeg noen gang kommet med en slik påstand? Jeg har et ganske konkret spørsmål, og håper på svar fra en som muligens har litt peiling på dette.. Og hvilken database er det snakk om? Lenke til kommentar
HailD Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Har jeg noen gang kommet med en slik påstand? Jeg har et ganske konkret spørsmål, og håper på svar fra en som muligens har litt peiling på dette.. Og hvilken database er det snakk om? Okei.. da skjønner jeg hva som ble ment med 'synsk' MySQL 5.5.8 kjøres Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) mysqldump til fil, iconv på CLI, TRUNCATE og UPDATE tabell til å være UTF8 (Jeg anbefaler UTF_danish_ci da det sorterer æøå korrekt, litt usikker på hva de andre gjør) og importér fra fil. EDIT: Husk SET NAMES utf8; på hver ny tilkobing dersom det ikke er default hos deg. Endret 24. januar 2011 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå