Gå til innhold

Iphone blir lomme-router?

Anbefalte innlegg

Hmm, har ikke iPhone-brukere i USA hatt denne funksjonen en stund, hvis de har betalt ekstra for det?

Jeg synes bare at Apple-brukere ikke skal godta at en så nyttig og grunnleggende funksjon skal forbeholdes brukerne av en operatør. Det som har skjedd er jo at funksjonen finnes i iOS, dvs. Apple har brukt tid og ressurser (penger) på å lage funksjonen.

Poenget er at funksjonen finnes der og det koster Apple INGENTING å gi den til brukerne. Det er bare å oppdatere programvaren til alle telefonene til den samme som de som har hotspot-versjonen gjennom iTunes.

Det er litt det samme med Windows. Microsoft lager Windows 7 Ultimate, som blir deres base (Windows 7 i deres øyne), så bruker de tid og ressurser på å strippe Ultimate ned til ulike versjoner med mindre funksjoner. Dvs at det kostet MS mer penger å lage Windows 7 Home Premium enn Windows 7 Ultimate. Hvorfor skal Ultimate koste så mye mer da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selge? Nei, det er gratis. Er JoikuSpot det? Niks :)
Iphone er såvidt meg bekjent heller ikke gratis. ;)

poenget er at det er ikke akkurat noen grunn til å rope "herregud nå først" om en produsent har besluttet å komme med en utvidet funksjon til telefonene sine.
Poenget er at dette er enda en ikke-sak om et Iprodukt. Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

"År og dag" er et velkjent begrep som ikke nødvendigvis skal tas bokstavelig. Det er ikke unormalt å si "dette tar jo år og dag" når man venter på at windows skal starte.

For øvrig, "år og dag" er definert som ett år og seks uker.

I de eldre dager var det ett år og én dag.

Men nok OT fra meg.

Brukte JoikuSpot -mye- på min N97 Mini, og ser absolutt nytten av det på iPhone nå som jeg har skaffet meg det ;)

Endret av Scampi
Lenke til kommentar

Dette er, som nevnt av flere, funksjonalitet man har hatt på andre plattformer en stund. Jeg tror første telefonen jeg hadde det på var en qtek 9010 eller noe med winmo. Jeg har også hatt denne funksjonen på diverse symbian og android-telefoner (først med rooting), men den har så og si aldri vært i bruk.

Men det er betryggende å vite at man har funksjonen på telefonen i tilfelle det skulle oppstå en "krise" mens man er på farten.

Jeg tror grunnen til at Apple har utelatt funksjonen til nå er pga AT&T som har tilbudt "unlimited data plan" til sine kunder. Folk klager nok som det er på nettet til AT&T - om alle med iphone skulle brukt den som trådløs router i tillegg ville det blitt trangt om saligheta i nettet deres.

Endret av ryback
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...