Kenny Bones Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei! Vet ikke hvor vanlig dette er, men jeg er på utkikk etter effektbokser for vokal. Hovedsaklig klang og distortion som da er de to effektene jeg ser for meg at jeg vil bruke. Mulig en kompressor også hadde vært fint. Ta f. eks Radiohead som godt eksempel, de bruker fine effekter. Tame Impala har også en nydelig blanding av distortion og klang som jeg liker svært godt. Men jeg ser for meg separate bokser istedet for multibokser som jeg sjeldent har hatt god erfaring med. Tips? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Tror du kommer langt med ordinære effektpedaler for instrumenter. Men ville også vurdert å bruke musikkprogrammer på pc'en, det gir litt mer fleksibilitet og dermed rom for eksperimentasjon.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Thom Yorke bruker en masse ulike effekter. (Eller rettere sagt, hans teknikere gjør det.) EN Kaoss Pad, et ondes Martenot, en TC Electronic M-One og mere. I praksis vil nok de fleste av oss bruke litt enklere og billigere stash. Digitale filtere burde duge, om du har skikkelig software. Geir Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Sorry for jeg ikke har oppdatert Jeg vil holde meg langt unna software, av flere grunner. Først og fremst fordi da blir det for mye effekter. Og da roter man seg bort veldig enkelt. Så jeg foretrekker å ha eget oppsett med fysiske bokser. Da får jeg alltid samme effekten også og skaper dermed en sound. Ondes Martinot har vel ingenting med vokal å gjøre? Og det er det vel Johnny Greenwood som bruker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå