Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ville du surfa for kr 10 pr. MB hos Statoil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er et genialt tilbud! :yes: Passer, som flere allerede har nevnt, perfekt for selgere og andre som sitter mye i bil og farter rundt. Og til alle dere som klager over pris: Alternativet er f.eks. å bruke GPRS (til den doble prisen, samt en tidels av hastigheten) eller å finne noe annet. Det er INGEN som tvinger dere til å benytte det.

Når det er sagt, så er jeg også av den oppfatning at Telenor nok ville tjent mer penger om de hadde redusert prisen en smule og således fått mer trafikk. På den andre siden så antar jeg at målgruppen til Telenor er folk som kobler seg opp "via jobben" og således driter i hvor mye det koster så lenge de raskt og enkelt kommer på nett.

Istedenfor å sutre over prisen får vi heller være glade for at vi faktisk har fått denne muligheten til å sjekke mail fra bilen også! :D

Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å benytte meg av det tilbudet 24 timer i døgnet, 365 dager i året ( 366 når det er skuddår ). Med såpass hyggelige priser må man nesten gi blaffen i benytte seg av alle de fine åpne nettverkene rundt omkring som tilbyr det samme og mere til gratis. Inntil ordentlig kryptering kommer på plass.

Lenke til kommentar

hvordan var dette med opera brukere...(netscape etc.. egentlig ikke viktig) hvertfall noen som kan se hvor store index siden er osv..

syns det var oppe her i forumet for en stund siden at hw.no, vg.no og dagbladet.no's forsider var alle rundt 3mb i størrelse.. det vil si at det koster 30 kr bare å laste ned hoved siden til vg da? :lol:

Lenke til kommentar

Prisen er helt OK den.

Meningen er jo ikke at du skal parkere og streame film, laste ned MP3, surfe på internett.

Meningen er nok å sjekke e-post o.l.

Men det er dyrt/teit hvis du blir fakturert for en tier selv om du laster ned mindre enn en MB (noe du sikkert gjør hvis du sjekker e-post).

Lenke til kommentar

Men det er dyrt/teit hvis du blir fakturert for en tier selv om du laster ned mindre enn en MB (noe du sikkert gjør hvis du sjekker e-post).

Da er det bare å gå inn på forsiden til VG. Slik den er akkurat nå, ville det kostet ca. kr. 7,-.

Det er mildt sagt i dyreste laget spør du meg. :-?

Lenke til kommentar

Om man bruker filter for å redusere grafikk, evt. fjerner det helt kan man surfe mye før man når en MB.

Når det gjelder GPRS er den noe dyrere å bruke, og fy så tregt (ca 40 kbps).

På siste regningen fra Telenor hadde jeg 66MB til en snittpris på ca. 12 kr.

Ikke helt topp, men må man så må man. :-?

Om jeg hadde surfet like mye på Statoil hadde snittprisen blitt 4 kr, så det jo faktisk litt å hente for folk på farta. En besparelse på 8 kr pr MB er ikke dumt, selv om jeg fortsatt synes det burde vært billigere..

Et tips til alle som virkelig gir inntrykk av at de ikke har lest annet en overskriften i tråden, begynn å lese og helst forstå hva du leser før du kommer med lite gjennomtenkte kommentarer og innspill på forumet. :wink:

Lenke til kommentar
hvordan var dette med opera brukere...(netscape etc.. egentlig ikke viktig) hvertfall noen som kan se hvor store index siden er osv..

syns det var oppe her i forumet for en stund siden at hw.no, vg.no og dagbladet.no's forsider var alle rundt 3mb i størrelse.. det vil si at det koster 30 kr bare å laste ned hoved siden til vg da? :lol:

Så var det jo det en tidligere sa om å skru av multimedie innhold, og benytte banner- og popup-killere, og til tider også skru bilder, som man så enkelt kan med Opera.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt nytten med det. Hvor lenge er du på en bensinstasjon uansett. Og det er ikke alle stasjone du kan stå så lenge uansett.  

På et shoping senter er noe annet da. Mens du venter på at hun blir ferdig i butikken kan du se på hva som har forandret seg på  nettavisen eller hardware.no siden du dro hjemmende i fra.  :woot:

Du sitter jo selvfølgeli i bilen da.. du gidder no ikke å ta med deg pc'en inn på butikken vel?

Daaahh.

Sefølgelig sitter jeg i bilen ved et kjøpe senter også!!!!!

Jeg hadde ikke forventet meg å dra med meg pc'en inn på bensinstasjonen heller da. :lol:

Men prismessig er jeg nok villig til å dra på tur med henne inn i helvete. Må bare huske å glemme igjen lommeboken i bilen hver gang hun skal kjøpe klær. Da blir det sikker billigere.

Lenke til kommentar
Synst ideen virker jæævla kul. Er man ute og reiser så kan man bare stoppe på en statoil stasjon for å ta pause og sjekke mail, sitte på IRC, surfe forum, laste ned warez (HEHE) osv. Kan jo bare ha popupkiller og slå av tung multimedia og så kan du få det ekstra billig.

Synst dette virker interessant

Laste ned warez?! En ISO på, la si 650 MB, vil da koste kr. 2600 .

Ikke særlig kult spør du meg. Tror dette prosjektet går den veien høna sparker om de ikke gjør noe med prisene.

før den 15. august kanskje??

--alexio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...