Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ville du surfa for kr 10 pr. MB hos Statoil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt nytten med det. Hvor lenge er du på en bensinstasjon uansett. Og det er ikke alle stasjone du kan stå så lenge uansett.

På et shoping senter er noe annet da. Mens du venter på at hun blir ferdig i butikken kan du se på hva som har forandretseg på nettavisen eller hardware.no siden du dro hjemmende i fra. :woot:

Lenke til kommentar

Synst ideen virker jæævla kul. Er man ute og reiser så kan man bare stoppe på en statoil stasjon for å ta pause og sjekke mail, sitte på IRC, surfe forum, laste ned warez (HEHE) osv. Kan jo bare ha popupkiller og slå av tung multimedia og så kan du få det ekstra billig.

Synst dette virker interessant

Lenke til kommentar
Ser ikke helt nytten med det. Hvor lenge er du på en bensinstasjon uansett. Og det er ikke alle stasjone du kan stå så lenge uansett.

På et shoping senter er noe annet da. Mens du venter på at hun blir ferdig i butikken kan du se på hva som har forandretseg på nettavisen eller hardware.no siden du dro hjemmende i fra. :woot:

Du sitter jo selvfølgeli i bilen da.. du gidder no ikke å ta med deg pc'en inn på butikken vel?

Lenke til kommentar
Synst ideen virker jæævla kul. Er man ute og reiser så kan man bare stoppe på en statoil stasjon for å ta pause og sjekke mail, sitte på IRC, surfe forum, laste ned warez (HEHE) osv. Kan jo bare ha popupkiller og slå av tung multimedia og så kan du få det ekstra billig.

Laste ned warez?! En ISO på, la si 650 MB, vil da koste kr. 2600 .

Ikke særlig kult spør du meg. Tror dette prosjektet går den veien høna sparker om de ikke gjør noe med prisene.

Lenke til kommentar

Laste ned warez?! En ISO på, la si 650 MB, vil da koste kr. 2600 .

Ikke særlig kult spør du meg. Tror dette prosjektet går den veien høna sparker om de ikke gjør noe med prisene.

DUUU? hvorfor tror du jeg skrev i parantes med store bokstaver "(HEHE)" Tar du ikke en ironi? Jeg bare spør..

Lenke til kommentar
bla bla bla...Kan jo bare ha popupkiller og slå av tung multimedia og så kan du få det ekstra billig.

Virker ikke særlig ironisk når du avslutter innlegget slik. :roll:

Ehm.. Jeg tenkte liksom at man kunne slå av animasjoner, lyder, video og i spesielle tilfeller også bilder i web browseren. Men unskyld da vist jeg ikke var klar nok :) Peace..

Lenke til kommentar

Lite overaskende at det er Telenor som står bak et slikt prosjekt da. En liten sum for å buke tjenesten hadde vert greit, men 10 kr pr MB er jo latterlig. De må jo ha en måte å begrense bruken på slik at en person ikke bare plaserer seg innen for rekkevidden til senderen og utnytter det, men det må da finnes bedre metoder enn å overprise så mye. Heller sperre for fildelingstjenester og ha det gratis. Ikke det at jeg tror så mangen gidder sitte ute og laste ned store mengder. Når skal Telenor skjønne at slike grenser bare er tullete?

Lenke til kommentar
De må jo ha en måte å begrense bruken på slik at en person ikke bare plaserer seg innen for rekkevidden til senderen og utnytter det.......

utnytter det? hvordan da? får en diger regning i posten da?

Den komentaren var med tanke på om de var så snille å sette opp tjenesten gratis. Litt utopisk tenkt kanskje med tanke på at det er Telenor som leverer.

Lenke til kommentar

Grunnen til de prisene er vel å få folk til å nettopp ikke laste ned store ting som warez.

Synes tilbudet er bra jeg, altså bra for bredbånds-Norge. Flere slike tilbud vil vise Staten hva vi kan bruke det til, og kanskje få dem til å gi mere penger til IT :)

Men å bruke det selv, det spørs :)

Lenke til kommentar

Tjenesten er utrolig bra, men måten å gjennomføre den på er ikke fullt så bra. Skulle ønske det var flere steder som tilbød wireless oppkobling, men med en annen måte å sikre seg mot folk som laster ned store mengder enn å overprise det til de grader. Utrolig fett om kjøpesentre og andre større butikker ol. begynte med dette.

Lenke til kommentar
Grunnen til de prisene er vel å få folk til å nettopp ikke laste ned store ting som warez.

Synes tilbudet er bra jeg, altså bra for bredbånds-Norge. Flere slike tilbud vil vise Staten hva vi kan bruke det til, og kanskje få dem til å gi mere penger til IT :)

Men å bruke det selv, det spørs :)

Idéen er god (ikke orginal, for det er nok av steder som tilbyr det samme), men prisen er j ohelt hinsides. Tror faktisk den er så høy at dette er dømt til å være en undeskuddsprosjekt.

Lenke til kommentar

Ypperlig opplegg for selgere og sånn som er på farten hele dagen og vil sjekke/sende jobbmail o.l. raskt istedet for å koble seg opp via mobil som jo er totalt ubrukelig hvis man er vant til bredbånd ellers. GPRS er ikke noe alternativ da det er sinnsykt dyrt å bruke.

Jeg tror tilbudet primært er rettet mot bedriftskunder på farten som vil ha mulighet til å være på nett et kvarters tid et par ganger om dagen - og da er ikke 10-20 kroner dagen noe å snakke om akkurat.

Personlig hadde det ikke gjort meg noe å betale en tier eller to for å sjekke e-post og småsurfe litt hvis jeg f.eks. var på ferietur eller lignende uten mulighet til å være på nett i lengre tid - heller det enn å sirupe seg rundt med bærbar og mobil (ja - jeg HATER å surfe med den løsningen selv om jeg en gang i blant dessverre må gjøre det i jobben)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...