Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Rett til å velge P eller T matte på VGS

Anbefalte innlegg

Hallo!

Når til våren har jeg lyst til å søke om skoleplass på skoleskipet Gann i Stavanger!

snittet for å komme inn der er veldig høyt så jeg har bruk for så gode karakterer som mulig.

på Gann så er det første halvåret som gjelder for inntaket, og det jeg har hatt T-matte dette halvåret og jeg har dårlig tro på at det blir å gå så veldig bra... jeg har dette halvåret spurt flere ganger om å få velge P-matte men ikke fått lov til det hos læreren.

Har ikke jeg krav på å få velge mellom T-matte og P-matte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

Når til våren har jeg lyst til å søke om skoleplass på skoleskipet Gann i Stavanger!

snittet for å komme inn der er veldig høyt så jeg har bruk for så gode karakterer som mulig.

på Gann så er det første halvåret som gjelder for inntaket, og det jeg har hatt T-matte dette halvåret og jeg har dårlig tro på at det blir å gå så veldig bra... jeg har dette halvåret spurt flere ganger om å få velge P-matte men ikke fått lov til det hos læreren.

Har ikke jeg krav på å få velge mellom T-matte og P-matte?

Når du allerede er ferdig med én termin av t-matte, så skjønner jeg godt at du ikke får bytte. De lærere en del i p-matte som man ikke lærer i t-matte også. Men et alternativ er å "melde deg av" faget, og ta 1P som privatist til våren.

Lenke til kommentar

alså.. Jeg sa helt i starten av året at jeg ville ha P-matte.. det er flere andre i klassen som også ville ha det men ingen av oss gikk velge.. vi ble rett og slett tvinget til å ta T-matte. jeg for min del kunne like godt ha vært hjemme i stedet for å ha T-matte for jeg forstår absolutt ingenting og klarer ikke å sette meg inn i det heller...

Jeg mener jo derfor at det er noe galt innenfor skolesystemet på min skole siden jeg ikke har fått valgt P-matte.

Lenke til kommentar

alså.. Jeg sa helt i starten av året at jeg ville ha P-matte.. det er flere andre i klassen som også ville ha det men ingen av oss gikk velge.. vi ble rett og slett tvinget til å ta T-matte. jeg for min del kunne like godt ha vært hjemme i stedet for å ha T-matte for jeg forstår absolutt ingenting og klarer ikke å sette meg inn i det heller...

Jeg mener jo derfor at det er noe galt innenfor skolesystemet på min skole siden jeg ikke har fått valgt P-matte.

Det er ikke nødvendigvis noe galt, de har antagelig bare ikke nok lærere til å starte en ny gruppe med 1P. Hvis det var ledige plasser i 1P gruppene og du ikke fikk bytte tidlig på høsten kan du klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...