mlr100 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg vil gjøre C så stor som mulig, men klarer ikke å utvide den hverken med diskbehandling eller med diskpart. Hvordan får jeg fjernet D slik at C får hele plassen. Jeg trenger vel ikke 1000 MB reservert av systemet heller. Altså hvordan får jeg størst mulig plass på stasjon C. Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Diskbehandling kan bare utvide en partisjon 'til høyre'. Dvs at du må ha ledig plass etter partisjonen, det blir på høyre side i bildet. På ditt system er det ingen mulighet. Systempartisjon er normalt 100 MB. Lurer på hvordan din har blitt 10 ganger så stor. Du må bruke andre partisjoneringsverktøy for å få dette til. GParted er mye brukt, det er en Linux CD. Da kan du slette D, flytte C (tar veldig lang tid), og så utvide C. Lenke til kommentar
mlr100 Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Ok. Da få jeg bruke et slikt verktøy. Det var forresten jeg som utvidet systempartisjonen når jeg prøvde meg frem. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå