roarkl Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Tenkte jeg skulle dele en erfaring og forhåpentligvis skape noen smil i samme slengen. Det har seg slik at for rundt ei uke siden bestilte jeg noen oppgraderinger til hjemme PC-en min fra www.komplett.no Per dags dato kjører maskinen min uten problemer! Fikk delene i hus torsdags kveld ca. kl. 21.00. Skrudde alt sammen og fikk maskinen på innen klokka 23.00. Dagen etterpå begynte jeg å installere OS, hovedkortet, skjermkortet og diverse drivere. Var selvfølgelig meget fornøyd med tanke på jeg hadde ingen problemer. Frem til - Jeg åpnet nettleseren IE for å kunne laste ned google chrome. Her startet det hele... Fikk ikke noe internett. Sjekket alt mulig. Alt fra å gå inn i BIOS for å se om noe ang. Ethernet og lignende var disablet, laste ned ”jalla” ting som kunne muligens fikse problemet, nye driver osv osv osv osv. Prøvde til og med noe som hetter Unknown Device Identifier (http://www.zhangduo.com/ ) som en kontakt inne i EDB Ergogroup foreslo til meg. Etter to dager med mange meningsløse forsøk på å fikse problemet kom jeg på hva det første jeg burde ha sjekket var. Device Manager. Fantes ikke noe network/ethernet kontroller der; dvs. Defekt hardware. Jeg ringte komplett å fortalte om problemet mitt og fikk valg om å sende inn hovedkortet eller får et eksternt nettverkskort tilsendt i posten. I mellomtiden brukte jeg en USB-brikke til trådløst nettverk som fungerte greit, hvis du ser vekk ifra at det tok en halvtime å laste inn en kort youtube video. Vil legge til at jeg ble mobbet for å ikke kunne noe om IT pga. Jeg ikke fikk løst problemet! Tips: sjekk device manage først! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Vil legge til at jeg ble mobbet for å ikke kunne noe om IT pga. Jeg ikke fikk løst problemet! Av hvem? Komplett? Hadde samme problem for en tid tilbake, men maskinen min var nærmere et år gammel på det tidspunktet. Hvilket hovedkort opplevde du dette med? Jeg har Gigabyte GA-P55-UD4, kjøpt hos Datakjeden. Ettersom jeg ikke hadde lyst å sende hk i retur kjøpte jeg heller et PCI-nettverkskort, og nå fungerer det som det skal, men det falt meg ikke inn at butikken kunne sende meg et nytt nettverkskort for å bøte på det. Endret 12. januar 2011 av srbz Lenke til kommentar
roarkl Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Vil legge til at jeg ble mobbet for å ikke kunne noe om IT pga. Jeg ikke fikk løst problemet! Av hvem? Komplett? Hadde samme problem for en tid tilbake, men maskinen min var nærmere et år gammel på det tidspunktet. Hvilket hovedkort opplevde du dette med? Jeg har Gigabyte GA-P55-UD4, kjøpt hos Datakjeden. Ettersom jeg ikke hadde lyst å sende hk i retur kjøpte jeg heller et PCI-nettverkskort, og nå fungerer det som det skal, men det falt meg ikke inn at butikken kunne sende meg et nytt nettverkskort for å bøte på det. Av venner Mest for morro skyld da men de trodde at jeg var en smule uvitende. HK: Gigabyte GA-870A-UD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå