Budull Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hei. Har nå casemodda mitt gamle chieftech-kabinett til døden. Det står _nesten_ i friluft og støvansamlingene kan ikke begrenses.... Det er med tungt hjerte jeg inser at mitt gode gamle kabinett og jeg er ved veiens ende. Nå er jeg ute etter to ting : -Kabinett & vannkjøling for jeg er lei av : -Støy og støv Derfor ber jeg dere med litt mer erfaring om å komme med forslag til hva dette kunne være... Har sett på Asetek Waterchill & I-tee kabinett, og tror dette kunne vært en artig sak. Har også tittet på Koolance, som er en relativt rimelig konkurrent. Jeg må ha : - Enten kabinett med uttrekkbar HK-plate, - Eller CPUkjølingsblokk med feste gjennom de fire hullene. Hadde også vært veldig gøy med kjøling på chipset (passivt?) og skjermkort. Håper på non svar som imponerer meg i pris:ytelse. JEG trenger ikke å overklokke. (Hvis ikke noen overtaler meg da ) Mvh Audun Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Vel jeg har akkurat mottatt mitt nye Image & Shapetech kabinett fra microplex. Dette er meget rommelig samtidig som prisen ikke er så altfor gal i forhold til kvaliteten. Det skal under stikksaga idag I tillegg har jeg bestillt DD Maze4 (cpu vannblokk), MJ500 (vannpumpe) , NC Bay reservoir (vanntank) og Black Ice Pro 1/2" (radiator) fra netconnection. Skal bruke 3/4" (18mm) slanger i hele systemet og derfor er det viktig at alt er 1/2" for å få det tett Lenke til kommentar
picachu Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Hva blir prisen på nytt kab + vannkjøling ? f.eks Koolance 1995,- + PSU (som du sikkert har) og vannblokk. Ca 2400,- komplett altså. (3000,- hvis du må ha psu også) Waterchill (1500,-) er jo billig i utgangspunktet, men så kommer kabinett, psu og kanskje vga-kjøling i tillegg. Er kjapt oppe i 3 - 4k da. Sette sammen vannkjøling med utvalgte deler og du kan legge på 5-600,- til. Kanskje det ikke blir så mye dyrere med VapoChill. VapoChill PE hos 3dfx 4600,- + psu (men da har du kongekjøling også ) Ikke så mye hjelp sikkert, men en ting er garantert. Går man inn på vannkjølings-veien så baller det fort på seg med kroner. Bedre radiator, bedre cpu-kjøler etc. etc. etc. Tipper mange blir hekta (ikke nødvendigvis negativt det) Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 En Koolance løsning er ikke så utrolig dyrt må jeg si. Jeg betalte rundt 2000kr for kasse og kjøleblokk til CPU + hd. Synes ikke det var for mye.. Men det avhenger litt av hva man skal ha. F.eks. CPU, VGA, NB kjølerene i gull så blir det dyrt! Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg synes Koolance, Waterchill etc. blir litt for ferdig. Er mer gøy å få velge litt selv Samtidig som man kan oppnå bedre kjøleevne. Og det behøver ikke bli for dyrt .. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...LPC601&toc=5410 - Billig og gir god kjøleytelse vis du ikke skal overklokke. Billige blokker vis du vil utvide. Vis du slenger på 4 kr så har du kjøling til hobedkort og grafikkort (Disse må da passe kortene dine da). Lenke til kommentar
Budull Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=KOOLPC601&toc=5410 - Billig og gir god kjøleytelse vis du ikke skal overklokke. Billige blokker vis du vil utvide. Vis du slenger på 4 kr så har du kjøling til hobedkort og grafikkort (Disse må da passe kortene dine da). Takker for alle svar. Men _MÅ_ jeg bruke de CPU-blokkene som står under koolance? Jeg har nemlig brukket et HK tidligere ved å (mis)bruke et vannkjølingssett som festes i disse tre "festetappene". Og det var ikke gøy. Derfor lurer jeg på om jeg kan kjøpe en annen vannblokk som kan brukes med resten av koolance-settet? Med tanke på dimensjoner og sånt. Jeg er en vanvittig n00b når det kommer til det. Jeg har forresten 431W enermax PSU, og mener at dette holder en stund til. (skryte, skryte) Hmm...tror dere chipset kjøleren til koolance passer på f.eks Asus A7N8? Mvh Audun Lenke til kommentar
Budull Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Vel jeg har akkurat mottatt mitt nye Image & Shapetech kabinett fra microplex. Dette er meget rommelig samtidig som prisen ikke er så altfor gal i forhold til kvaliteten. Det skal under stikksaga idag Er ikke det kabinettet der vanvittig stort? (og upraktisk?) Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Joda stort er det, men det er samtidig hjul på det da. Noe som gjør det litt mere praktisk. Er iallefall god plass til vannkjøling Lenke til kommentar
simes Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=CI6926BL Den er vel ok? Bare å sage hull i toppen til radiator det, så går det bra sikkert. Jeg fikk jo plass til vannkjøling med evo240 radiator i mitt Lian li pc7 kabinett.. Litt trangt ble det, men det må man regne med. Lenke til kommentar
picachu Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 For meg ser det ut som et Chieftech DX01 med noen modifikasjoner. Blant annet dårligere sidedør-løsning. Lenke til kommentar
simes Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 For meg ser det ut som et Chieftech DX01 med noen modifikasjoner. Blant annet dårligere sidedør-løsning. Åssen kasse har du a? *kremt*fanboy*kremt* Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Man får som regel hva man betaler for Lenke til kommentar
picachu Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Åssen kasse har du a? *kremt*fanboy*kremt* Jeg har Chieftech og er fornøyd med det kabinettet. Når jeg kjøpte det så var Aopen HX08 det feteste alternativet, men det var vel før du ble født det. Lenke til kommentar
simes Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Åssen kasse har du a? *kremt*fanboy*kremt* Jeg har Chieftech og er fornøyd med det kabinettet. Når jeg kjøpte det så var Aopen HX08 det feteste alternativet, men det var vel før du ble født det. Jeg visste kanskje at du hadde chieftech siden det står i signaturen din? Må bare kommentere din "men det var vel før du ble født det".. Vel, jeg blir ikke sur og legger ut barnslige kommentarer i hvert fall. Og Aopen HX08, er det det store tynne drittkabinettet som alle kablene samler seg opp i en "sammenkrenkning" i midten? Med floppy i toppen, slik at kabelen akkurat rekker opp? Vel, jeg hadde vel et sånt en gang i tiden jeg.. Jeg er vel en av de få som ikke fulgte strømmen og kjøpte chieftech. Det er ikke like gøy å ha noe når alle andre har det samme vet du. Har forøvrig Lian Li selv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå