Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop henger seg hele tiden, Vista-install virker ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har en Multicom Compal JHL 90+ som jeg har slitt med i en god stund. Kort fortalt har den hengt seg titt og ofte (ca en gang til dagen) i over et halvt år. Det som skjer er at musa henger seg i noen sekunder, før jeg kan bruke den et lite sekund, før den henger seg igjen, osv. Dette tvinger meg til å restarte. Har også fått både grå, svarte, grønne og rosa skjermer etter at alt henger seg!

Da jeg bodde i varmere strøk skjedde dette en gang til dagen. Jeg var hjemme på juleferie i Norge i vinter og skulle etter planen sende den inn på reparasjon, men (pga kulden - bare 18-20c inne der eg satt??) mens jeg var der skjedde dette bare to ganger på seks uker! Nå er jeg tilbake i Miami hvor romtempen er på 25+, og nå er laptopen helt vill og stopper opp minst tre ganger daglig.

Ble fortalt at dette kanskje kunne være pga at driverne til laptopen passet bedre for Vista enn Win 7, og derfor formaterte jeg tidligere i dag. Men når installasjonen når punktet "Completing installation", stopper jaggu meg PCen opp igjen. Har prøvd fire ganger, og den henger seg alltid på samme sted. Den henger seg ikke totalt. Musa stopper opp hvert tredje sekund. Men den går aldri videre.

Nå står jeg uten PC som jeg virkelig trenger både til jobb og skole. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Noen som vet hva som kan være galt? Jeg har søkt opp det siste problemet og det ser ut til at det er mange som sliter med det, men jeg regner med at problemene mine henger sammen?? De er jo nesten identiske. Jeg har for øvrig skjermkortet nvidia GeForce® 9600M GT 512MB . Eller kan det være minnet som er årsaken til dette? Jeg fikk følgende feilmld i Memtest (se vedlegg)

Setter stor pris på hjelp!

Mvh

Desperat student

post-25959-0-53092100-1294817135_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...