Ajaco Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Det er blått. Deler du det i to, blir det rødt. Deler du det i fire, blir det grønt. Hva er det? Om du kan den, ikke si svaret. Kan gi hint underveis, om folk sitter fast. Lenke til kommentar
feggy Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) NEEEI! : Edit: Sorry, ajaco. leste ikke det siste Endret 24. januar 2011 av feggy Lenke til kommentar
Woot Voot Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) damn. Så ikke siste heller. Det er nå vel bra, fordi da kan jeg bruke den på kjæresten min og skaffe meg poeng. Stillingen er 10-3 til meg. Endret 25. januar 2011 av Woot Voot Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det er blått. Deler du det i to, blir det rødt. Deler du det i fire, blir det grønt. Hva er det? Om du kan den, ikke si svaret. Kan gi hint underveis, om folk sitter fast. Jeg kan den ikke, men kan jeg tippe? Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Haha,skjønte Ajaco sin! "De" lå på pulten min Lenke til kommentar
Error Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Jeg klarer aldri å slutte å tenke på en gåte, og jeg klarte virkelig ikke Ajaco sin. Tenkte først på en plomme, men den er blå/rød og så blir den brun Derfor komponerte jeg en liten gåte selv. Ikke blant de beste, og muligens noe vanskelig, men det får gå. "Jeg er den ene ekstra som noen får, Den som gir et kort liv og korte lår Men som bringer frem latter i alle kår Hva er jeg?" Endret 26. januar 2011 av Error Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg klarer aldri å slutte å tenke på en gåte, og jeg klarte virkelig ikke Ajaco sin. Tenkte først på en plomme, men den er blå/rød og så blir den brun Derfor komponerte jeg en liten gåte selv. Ikke blant de beste, og muligens noe vanskelig, men det får gå. "Jeg er den ene ekstra som noen får, Den som gir et kort liv og korte lår Men som bringer frem latter i alle kår Hva er jeg?" Hint til min gåte: Veier nesten ingenting. Du har garantert hatt en slik en i lomma før. Sansynligheten for at du har en i lomma nå er også ganske stor. Forslag til din gåte: Siamesisk tvilling? Lenke til kommentar
Error Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Tja, det kunne vel fungert men var ikke det jeg siktet til. Var likevel overraskende nærme, og for å konkretisere kan jeg avsløre at det har noe med naturfag å gjøre. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hahah, jævli bra forslag. Er spent på om det er riktig. Lenke til kommentar
Error Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Det er helt korrekt. Imponerende at du tok den så raskt! For de som ikke skjønte det så er forklaringen enkel: Man har til sammen 46 kromosomer i kroppen (23 fra mor og 23 fra far), men i noen tilfeller får barnet 47 kromosomer, altså ett for mye. Dette fører til syndromet som er kjent som "downs-syndrom", og som er det jeg beskriver i gåten. Nå er det en annens tur, eventuelt kan noen avsløre Ajacos gåte Endret 26. januar 2011 av Error Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hahah.. nå forstod jeg Ajaco sin. Genialt! Uansett hvor mye du bruker meg, lite eller ei, så bytter du meg hver måned. Hva er jeg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Nei. Kunne kanskje vært det Men du bytter jo ikke lønn hver måned? Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hahah.. nå forstod jeg Ajaco sin. Genialt! Uansett hvor mye du bruker meg, lite eller ei, så bytter du meg hver måned. Hva er jeg? En mascara? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Ikke det heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Kalenderblad? Kalender er riktig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå