Emancipate Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Her er en ny en. On a fine summer day a ship was laying in the harbor. All of the sudden it sank. There was no storm or no holes, but it still sank. What is the reason? Kanskje det ble fjære og den sank da ca en halvmeter (sammen med vannet). Edit: Jeg har en god en (på engelsk). "When is a door not a door?" Endret 18. januar 2011 av tsg1zzn Lenke til kommentar
Woot Voot Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 mjaaaaaaaa. Jeg tenker da at det er en ubåt, det er så mye mer enklere enn svaret: fjære. "When is a door not a door?" Den har jeg hørt før, men aldri skjønt den. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 mjaaaaaaaa. Jeg tenker da at det er en ubåt, det er så mye mer enklere enn svaret: fjære. Vel, det skulle jo ikke være noen hull. Når en ubåt dykker skjer det ved at vann slippes inn i ballasttankene gjennom et hull. (Sånn som jeg har skjønt det.) "When is a door not a door?" Den har jeg hørt før, men aldri skjønt den. Svaret er: When it is ajar. Ajar betyr på gløtt, men det høres ut som "a jar", som betyr en krukke. Lenke til kommentar
Woot Voot Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Vel, det skulle jo ikke være noen hull. Når en ubåt dykker skjer det ved at vann slippes inn i ballasttankene gjennom et hull. (Sånn som jeg har skjønt det.) Ser du, der tenker du for komplisert. Gåter skal ikke være komplisert, de skal være lette. Svaret skal være så enkelt at du ikke vurderer å tenke på det. Men når du finner ut at svaret er så enkelt, så blir du irritert: Åååååjaaaaaaaa Det som er meningen med gåter. Men jeg skjønner at begge svarene kan være rette og må derfor bli akseptert. Mener fortsatt at hvis svaret var ubåt, så hadde det vært mye mer funny enn om svaret var pga fjær. Åja. takker, Aldri giddet å søke på ordet ajar Here is a new one. Voiceless I cry, wingless I flutter. Toothless I bite, mouthless I mutter. What am I? Greide ikke å løse den, mistet poeng til kjæresten min. Endret 19. januar 2011 av Woot Voot Lenke til kommentar
feggy Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Men jeg skjønner ikke. en dør er jo fortsatt en dør selvom den er på gløtt.. eller? Forøvrig kan det være fjære, men jeg ville selv tippet på ubåt. Er ikke det litt sånn gåtesvar? GIEF MOAR! 1 Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Men jeg skjønner ikke. en dør er jo fortsatt en dør selvom den er på gløtt.. eller? Forøvrig kan det være fjære, men jeg ville selv tippet på ubåt. Er ikke det litt sånn gåtesvar? GIEF MOAR! Det er et ordspill på engelsk. Engelske ordspill gir ofte ingen mening på norsk. Det er vel en viss fare for at den med det synkende skipet også har en slik løsning. Endret 19. januar 2011 av cricket Lenke til kommentar
Woot Voot Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Heisann. Her er en ny en. Voiceless I cry, wingless I flutter. Toothless I bite, mouthless I mutter. What am I? Kjør på. Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Moren til Berit har tre døtre. To av dem heter Hetti og Letti. Hva heter den tredje? Superenkel? Oh yes. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Moren til Berit har tre døtre. To av dem heter Hetti og Letti. Hva heter den tredje? Superenkel? Oh yes. Berit Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 ahh, skjønner ikke den "Voiceless I cry, wingless I flutter. Toothless I bite, mouthless I mutter. What am I?" Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 ahh, skjønner ikke den "Voiceless I cry, wingless I flutter. Toothless I bite, mouthless I mutter. What am I?" Vinden? Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 ahh, skjønner ikke den "Voiceless I cry, wingless I flutter. Toothless I bite, mouthless I mutter. What am I?" Vinden? åh.. haha, den var så lett ja! takker! Lenke til kommentar
Woot Voot Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Her er enda en jeg fikk fra kjæresten min. Greide å løse den og få poeng. You hear me once, yet you hear me again. Then I die, until you call me again. What am I? Den er så og si ganske lett. Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Her er enda en jeg fikk fra kjæresten min. Greide å løse den og få poeng. You hear me once, yet you hear me again. Then I die, until you call me again. What am I? Den er så og si ganske lett. Ekko! Lenke til kommentar
Woot Voot Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 YAY.gratulerer Lenke til kommentar
Woot Voot Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 When you dont know what i am, im something, when you know what I am, im nothing. What am I ? Lenke til kommentar
Woot Voot Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Ja, det finnes to svar til denne gåten her. Det ene er A secret. What is the other one? Gratulerer btw Lenke til kommentar
Woot Voot Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 When you dont know what i am, im something, when you know what I am, im nothing. What am I ? Am i Riddle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå