knuttis Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Tig(g)eren OM det er. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Hva er likheten mellom en ørn og en muldvarp? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Begge bor under jorda. Unntatt ørnen. Lenke til kommentar
knuttis Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Begge bor under jorda. Unntatt ørnen. Ja, sånn kan det gå. Hvilket dyr i jungelen er mest gira på hasj? svaret er på engelsk Kanskje man kan si det på norsk også. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) . Endret 14. juni 2017 av medlem-173043 Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Begge bor under jorda. Unntatt ørnen. Ja, sånn kan det gå. Hvilket dyr i jungelen er mest gira på hasj? svaret er på engelsk Kanskje man kan si det på norsk også. Å være høy er et norsk utrykk, ja. Lenke til kommentar
Error Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Beklager for dobbelpost, men kom på ide til en ny gåte når jeg sto i dusjen i sted. Etter en liten halvtime ble resultatet dette (tror den er for lett, men det får nå være): Jeg har drept mang en kongesønnMen kronet trellenes store drøm For jeg er snill, god og grei Men mine fiender, de frykter meg! Og disse finnes det mange av Blant alle de syv verdenshav Men du er min venn, du ynkelige fiende Og jeg kan nok se dine tårer gryende For anger er ikke rart Jeg spiller på din sjel, så sart Men hvis du vil mot meg vende Da skal jeg deg rent blende En diger eksplosjon av tåregass Et skrik, et hyl fra mang en plass Det er tydeligvis min egen plan Den er ei spesielt human Men mine fiender blir så sterke Et mesterverk de vil avdekke Og tukle, fikle, ødelegge Ordne med og tilrettelegge For ironisk er det i grunn At min egen fæle undergang Har vært spådd fra første gode stund; I mitt uskyldige, lille etternavn Igjen, "hvem er jeg". Endret 15. februar 2011 av Error Lenke til kommentar
knuttis Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det er ikke Giraff. Hippi var vel nesten rett, hvis det var hippo du mente. på engelsk er det hippopotamus. Hipp på pot amus Jeg vil tro det er ilden. eller vannet. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Beklager for dobbelpost, men kom på ide til en ny gåte når jeg sto i dusjen i sted. Etter en liten halvtime ble resultatet dette (tror den er for lett, men det får nå være): Jeg har drept mang en kongesønnMen kronet trellenes store drøm For jeg er snill, god og grei Men mine fiender, de frykter meg! Og disse finnes det mange av Blant alle de syv verdenshav Men du er min venn, du ynkelige fiende Og jeg kan nok se dine tårer gryende For anger er ikke rart Jeg spiller på din sjel, så sart Men hvis du vil mot meg vende Da skal jeg deg rent blende En diger eksplosjon av tåregass Et skrik, et hyl fra mang en plass Det er tydeligvis min egen plan Den er ei spesielt human Men mine fiender blir så sterke Et mesterverk de vil avdekke Og tukle, fikle, ødelegge Ordne med og tilrettelegge For ironisk er det i grunn At min egen fæle undergang Har vært spådd fra første gode stund; I mitt uskyldige, lille etternavn Igjen, "hvem er jeg". Mubarak? Lenke til kommentar
Error Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Ilden, vannet og Mubarak er feil. "Hippien" var forresten bare et skudd i mørket fra min side Dopa person = Hippie = Treehugger = Trær finnes i skogen = Hippie går i skogen og er dopa = Hippie oppfører seg dyrisk i skogen = Hippie er det mest dopa dyret i skogen. Må forresten beklage at jeg kom med en gåte før den andre var ferdig, men til mitt forsvar var det i god tro. Trodd nemlig at svaret allerede hadde kommet frem (noe det ikke hadde). Endret 16. februar 2011 av Error Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Svaret vi (dere) skal frem til er abstrakt. Det er også noe som påvirker alle menneskers liv i større eller mindre grad, uavhengig av hvem du er eller hvor du bor på kloden, enten du vil det eller ei. De fleste har gjort seg opp en mening om det svaret gjelder, og disse er veldig diverse. Jeg har vært noe kritisk i gåten, så det høres kanskje mer negativt ut enn mange oppfatter det som. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Svaret vi (dere) skal frem til er abstrakt. Det er også noe som påvirker alle menneskers liv i større eller mindre grad, uavhengig av hvem du er eller hvor du bor på kloden, enten du vil det eller ei. De fleste har gjort seg opp en mening om det svaret gjelder, og disse er veldig diverse. Jeg har vært noe kritisk i gåten, så det høres kanskje mer negativt ut enn mange oppfatter det som. Noe religiøst? Jesus evt. Muhammed? Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Svaret vi (dere) skal frem til er abstrakt. Det er også noe som påvirker alle menneskers liv i større eller mindre grad, uavhengig av hvem du er eller hvor du bor på kloden, enten du vil det eller ei. De fleste har gjort seg opp en mening om det svaret gjelder, og disse er veldig diverse. Jeg har vært noe kritisk i gåten, så det høres kanskje mer negativt ut enn mange oppfatter det som. Noe religiøst? Jesus evt. Muhammed? Ja, du er nærme Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Svaret vi (dere) skal frem til er abstrakt. Det er også noe som påvirker alle menneskers liv i større eller mindre grad, uavhengig av hvem du er eller hvor du bor på kloden, enten du vil det eller ei. De fleste har gjort seg opp en mening om det svaret gjelder, og disse er veldig diverse. Jeg har vært noe kritisk i gåten, så det høres kanskje mer negativt ut enn mange oppfatter det som. Noe religiøst? Jesus evt. Muhammed? Ja, du er nærme Gud/Allah. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Mer generelt Religion, Livssyn, Tro? Kristendom? Buddisme? Islam? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jesus? Havet? Menneskeheten? Det er de tre forslagene jeg kom på Fint dikt foresten! Lagde du det selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå