Balthier Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Sæd, penger eller nestekjærlighet. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) En bastard? .. Månen? Endret 10. februar 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Ostemus? Trang fødsel? Poenget her er at gåten er noe ambiguøs, og flere av setninger gir på det beste av tolkning kun en vag tvetydighet av flerfoldige elementer. Skjønner at det er morro med lite ordspill men det må da finnes grenser for intrikat grammatikkbruk. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) . Endret 14. juni 2017 av medlem-173043 Lenke til kommentar
Error Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Olje http://trommelyd.no/ Edit: Jeg håpet denne gangen på at ved å ha en litt lengre gåte skulle jeg klare å ekskludere det meste, men det er ikke så lett, så jeg får beklage for det Men, jeg hadde en tanke bak (nesten) hver setning i hvertfall. I nattens mulm og mørke Ligger jeg så hard og tung Asfalt Jeg bærer en fæl byrde Sivilisasjonens undergang og grunn Oljen fører til drastiske klimautslipp, noe som fører til global oppvarming Men mangt et vennlig ansikt Lyses opp av mitt varme skjønn Tenkte da på f.eks. oljelamper og andre lys der det brukes olje for å lage lampen For jeg er en, og mange Olje kan brukes til så mangt Lønnen til et bysamfunn Sier vel seg selv Jeg skapes over mange år Av flammer lik og trange kår Oljedannelse skjer over mange millioner år, og for at det skal skje må dyre"lik" og planter ligge under hardt press (trange kår) og med mye varme (flamme) Og når jeg endelig glinser bløtt Olje glinser når du lyser på det, og er bløtt Så kommer de alltid, ja fast og støtt Olje blir utvunnet i veldig stor grad For jeg er det som skaper "Komponent" i mange ting, samtidig som en stor del av samfunnsutviklingen siden ca. 1850 baserer seg på olje og jeg er det som blir skapt Referer igjen til at olje går fra dyrerester til råolje Og når jeg min krybbe forlater Når oljen blir pumpet opp av bakken Da vil de sannelig angre, angre blir de nødt. Igjen referer til global oppvarming, i tillegg til at det ble en fin sirkelkomposisjon Endret 10. februar 2011 av Error Lenke til kommentar
feggy Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Poetisk dikt ? Jeg liker det! Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Den var faktisk ikke så dum. Men synes sed også passet flere av strofene. Lenke til kommentar
Error Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) . Endret 26. februar 2011 av Error Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Yess. Vi trenger flere sånne error. Kom med flere dikt asap! Lenke til kommentar
knuttis Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Da kan jeg komme med en gåte Jeg digger "jungelgåter". Hvilket dyr i jungelen har de beste skiene? Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Da kan jeg komme med en gåte Jeg digger "jungelgåter". Hvilket dyr i jungelen har de beste skiene? Sjimpansen? Lenke til kommentar
knuttis Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Begge er feil Men giraffen er ganske raff på ski Kan gi ett tips. Navnet har med en del av prossesen av skismøring å gjøre. Jeg tror det kommer etter sikklinga. Endret 10. februar 2011 av knuttis Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Sorry, trodde den forrige var ferdig. Venter litt. Endret 10. februar 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
knuttis Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Ingen som vil prøve seg? Det er vel dyret med god rilla ski gorilla. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hvilket dyr i jungelen er det rikeste? Lenke til kommentar
feggy Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Panteren eller et pungdyr kanskje? Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Panteren eller et pungdyr kanskje? Gi deg selv 50 øre feggy. Lenke til kommentar
knuttis Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 hvilket dyr i jungelen er det fattigste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå