Gå til innhold

Gåtetråden

Woot Voot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en bil i en tunnell under vannet?

må den være over og under samtidig?

En bil i en tunell er lurt tenkt, men tunellen ligger på bunnen, så det er ikke vann under.

Ja, over og under vannet samtidig. Gåten er forresten ikke så moderne at det er biler eller ubåter med.

Snakker vi fysisk under vann, eller under vannlinjen?

Hva mener du? Jeg tror vi kan si fysisk under vann, men det er jo en gåte, så det er ikke sikkert den første måten å forstå det på er den riktige.

Skal jeg komme med et hint?

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar

Enda en hjemmesnekret en. Diktet ble ikke like catchy som forrige gang (litt dårlig rytme :p) men det får gå.

Jeg observerer det som har skjedd de siste milliarder år

Gjennom høst og gjennom vår, helt alene jeg ensomt står

Og titter på noe av det som jeg rundt går

Hvem er det som til jul meg får?

Edit: Ser i etterkant at "helt alene jeg ensomt står" kan være noe misledende. Det fungerer relativt sett, men jeg ville ignorert det hvis jeg skulle komme frem til svaret.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Enda en hjemmesnekret en. Diktet ble ikke like catchy som forrige gang (litt dårlig rytme :p) men det får gå.

Jeg observerer det som har skjedd de siste milliarder år

Gjennom høst og gjennom vår, helt alene jeg ensomt står

Og titter på noe av det som jeg rundt går

Hvem er det som til jul meg får?

Edit: Ser i etterkant at "helt alene jeg ensomt står" kan være noe misledende. Det fungerer relativt sett, men jeg ville ignorert det hvis jeg skulle komme frem til svaret.

Et TRE!!!! :D

Lenke til kommentar

Stjerne?

Hmm, det passer jo godt, men er ikke riktig. Gåten spurte også om hvem som fikk den som "sier gåten", og en stjerne kan ikke få noe.

Men, du får få kudos for å gjette noe som nesten passer, men var ikke det jeg lette etter.

Et TRE!!!! :D

Heh, det kunne forsåvidt også stemt, men treet har ikke observert i milliarder av år. Det er muligens et avkom av et tre som ble plantet for milliarder av år siden, men det har ikke opplevd det selv.

--

Vil også poengtere denne linjen: "Hvem er det som til jul meg får?"

Svaret er altså ikke ute etter "hvem er jeg".

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...