Emancipate Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Nei, det er ikke noe overnaturlig. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Nei, skyggen kommer jo borti vannet. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 en bil i en tunnell under vannet? må den være over og under samtidig? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Snakker vi fysisk under vann, eller under vannlinjen? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) en bil i en tunnell under vannet? må den være over og under samtidig? En bil i en tunell er lurt tenkt, men tunellen ligger på bunnen, så det er ikke vann under. Ja, over og under vannet samtidig. Gåten er forresten ikke så moderne at det er biler eller ubåter med. Snakker vi fysisk under vann, eller under vannlinjen? Hva mener du? Jeg tror vi kan si fysisk under vann, men det er jo en gåte, så det er ikke sikkert den første måten å forstå det på er den riktige. Skal jeg komme med et hint? Endret 1. februar 2011 av tsg1zzn Lenke til kommentar
feggy Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Et fly som flyr over sjøen, men under skyene Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hint: Ordet "bro" er med i svaret. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 my clue is pointing that-a-way 1 Lenke til kommentar
feggy Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Gief moar hints! Endret 2. februar 2011 av feggy Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg kan egentlig ikke gi flere hint uten å gi selve svaret, så her er det: En dame som går over en bro med en krukke vann på hodet. Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Den var litt... ..teit Lenke til kommentar
Error Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Enda en hjemmesnekret en. Diktet ble ikke like catchy som forrige gang (litt dårlig rytme ) men det får gå. Jeg observerer det som har skjedd de siste milliarder år Gjennom høst og gjennom vår, helt alene jeg ensomt står Og titter på noe av det som jeg rundt går Hvem er det som til jul meg får? Edit: Ser i etterkant at "helt alene jeg ensomt står" kan være noe misledende. Det fungerer relativt sett, men jeg ville ignorert det hvis jeg skulle komme frem til svaret. Endret 8. februar 2011 av Error Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Enda en hjemmesnekret en. Diktet ble ikke like catchy som forrige gang (litt dårlig rytme ) men det får gå. Jeg observerer det som har skjedd de siste milliarder år Gjennom høst og gjennom vår, helt alene jeg ensomt står Og titter på noe av det som jeg rundt går Hvem er det som til jul meg får? Edit: Ser i etterkant at "helt alene jeg ensomt står" kan være noe misledende. Det fungerer relativt sett, men jeg ville ignorert det hvis jeg skulle komme frem til svaret. Et TRE!!!! Lenke til kommentar
Error Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Stjerne? Hmm, det passer jo godt, men er ikke riktig. Gåten spurte også om hvem som fikk den som "sier gåten", og en stjerne kan ikke få noe. Men, du får få kudos for å gjette noe som nesten passer, men var ikke det jeg lette etter. Et TRE!!!! Heh, det kunne forsåvidt også stemt, men treet har ikke observert i milliarder av år. Det er muligens et avkom av et tre som ble plantet for milliarder av år siden, men det har ikke opplevd det selv. -- Vil også poengtere denne linjen: "Hvem er det som til jul meg får?" Svaret er altså ikke ute etter "hvem er jeg". Endret 8. februar 2011 av Error Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Mennesker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå