Gå til innhold

Linjeskifte

Ekolie

Anbefalte innlegg

Hei.

Er en elev som går 1. året medieproduksjon på HiG men har nå i det siste begynt å undre på om jeg har gjort et feil valg.

Jeg har veldig lyst til å skaffe meg en utdanning for å jobbe i/med radio men jeg har også en drøm om å bli en utdannet musiker.

På en medieproduksjonslinje er det bare fokus på webdesign, videoprod og distrubiering av de mediene på nett og gir meg derfor ikke den utdanningen jeg vil ha.

Det jeg lurer på er følgende:

1: Vil de studiepoenge som jeg har fra første semesteret og evnt de jeg får fra dette gi meg noen slags fordel for søking til en annen bachelor linje eller er det bare bortkastet med studielån?

2: Vil for eksempel et år på folkehøgskole med musikk gi meg en sjanse til en karriere innenfor feltet, også deretter ta en bachelor med journalistikk etterpå så jeg har det også?

På forhånd, takk.

Mvh

Mediestudent

Endret av Stika19
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Vil de studiepoenge som jeg har fra første semesteret og evnt de jeg får fra dette gi meg noen slags fordel for søking til en annen bachelor linje eller er det bare bortkastet med studielån?

2: Vil for eksempel et år på folkehøgskole med musikk gi meg en sjanse til en karriere innenfor feltet, også deretter ta en bachelor med journalistikk etterpå så jeg har det også?

1. Ivertfall her har man mulighet til å overføre fag som overlapper med andre fag på forskjellige linjer siden kursene kan være lik. Eller hvis man har valgfag iløpet av årene kan man ta et fag man har tatt tidligere å si at det var et valgfag (man slipper da å ta et fag til. Forutsetter at faget er innenfor et lovlig valgfag innenfor studiet).

2. Et år på folkehøgskole innenfor musikk tror jeg dessverre ikke vil gi deg noen særlig fordel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...