Gå til innhold

Kjøpe gaming-PC for ~10k

Anbefalte innlegg

Komponentene: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=881728&su=AA5D3A15-DD5B-4025-B5C0-68252E3E10B2

Har laget et oppsett som jeg ønsker kommentarer på. Jeg har ikke peiling på hovedkort og egentlig ikke så mye på komponenter i dataen, så vil disse komponentene egentlig passe sammen? Det hovedkortet jeg valgte var egenlig bare for å velge et, og det så greit ut. Har du et bedre eller mer passende hovedkort, så ikke nøl med å foreslå! Jeg kunne sikkert valgt dette eller et annet, men hva blir forskjellen?

Har PSU-en høy nok effekt? Eller er den "for/unødvendig kraftig"? Er kabinettet stort nok? Er det noe særlig forskjell på RAM-brikker? Jeg har satt opp 8 GB (2x4 GB), holder 4 GB? Jeg har valgt GTX 570 som skjermkort, hva syns om det vs. 460, eller et helt annet kort?

Ytelsesmessig ønsker jeg en datamaskin som yter "top notch" (for budsjettet mitt) og vil klare dagens og (den nærmeste) framtidens spill på høy(este) kvalitet; er oppsettet mitt bra nok sånn sett? Hva er fordelene/ulempene/forskjellen på i7 950 og i5 2500K? Jeg har hørt at 2500K skal være lettere å overklokke, noe jeg har lyst til å prøve en gang i fremtiden (og derfor har valgt den i oppsettet mitt), men er det noe spesielt mye bedre ytelse med dette "Sandy bridge"-greiene? (Jeg vet nærmest ingenting om overklokking etc.)

Jeg har tastatur og mus fra før, men tenkte jeg skulle oppdatere skjermen min. Hva er egentlig forskjellen på BenQ T2210HD og BenQ G2222HDL? Er det bare kontrasten? Hvorfor den "store" prisforskjellen? Hvilken er egentlig best (for prisen)?

tl;dr: Funker dette bra som en gaming-PC for ca. 10 000?

På forhånd takk for all tilbakemelding og hjelp :)

Endret av phoexo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

Etter å ha sett litt mer rundt her i andre poster etc, så fant jeg dette ferdigoppsettet. Jeg la merke til at denne delpakken er ganske lik oppsettet min og lurer derfor på om det anbefales? Jeg vil anta at det er selvsagt at delene passer bra sammen, men vet noen noe om ytelsen den vil levere ut ifra det jeg lurte på over? Hvordan er skjermkortet etc?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Skjermkortet er noe dårligere og strømforsyningen er som så som så.

Men til gjengjeld får du en SSD-harddisk samt en rabatt på 400-500 (i forhold til vist du skulle plukket de samme komponentene selv).

Når det er sagt, så sliter den nok ikke noe særlig med å dra de fleste spill på fullt :-)

Lenke til kommentar

Ok, men "overall" er det et bra oppsett? :) Trenger man ikke ramme til SSD-harddisk? Har du noe peiling på skjermer (spørsmålet om de to skjermene i førstepost)?

Klør veldig i fingra etter å kjøpe data nå, har utsatt det veldig lenge, så kommer nok til å kjøpe noe i kveld ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ok, men "overall" er det et bra oppsett? :) Trenger man ikke ramme til SSD-harddisk? Har du noe peiling på skjermer (spørsmålet om de to skjermene i førstepost)?

Klør veldig i fingra etter å kjøpe data nå, har utsatt det veldig lenge, så kommer nok til å kjøpe noe i kveld ^^

Et overall bra oppsett sett bortifra det jeg allerede har kommentert.

Du trenger ikke adapter til SSDen, du skrur de bare fast i den skuffen du skulle ønske å ha disken i.

Jeg ville ikke valgt noe annet enn 24 tommer idag, Benq sine skjermer er som regel gode rimelige valg.

Lenke til kommentar

Har blitt helt forelsket i den pakken nå, så kommer nok til å bestille den litt seinere i kveld. Må vente til 14. januar før de får den inn igjen, men jaja.

Angående skjerm, så har jeg valgt å kjøpe BenQ 24". Den virker veldig bra og har fått god tilbakemelding. Som sagt i første post har jeg tastatur og mus fra før, og høytalere har jeg stående hjemme et eller annet sted.

Det siste jeg lurer på: Er det noe jeg mangler? Eller inneholder den pakken med komponenter alt jeg trenger (minus Windows)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har blitt helt forelsket i den pakken nå, så kommer nok til å bestille den litt seinere i kveld. Må vente til 14. januar før de får den inn igjen, men jaja.

Angående skjerm, så har jeg valgt å kjøpe BenQ 24". Den virker veldig bra og har fått god tilbakemelding. Som sagt i første post har jeg tastatur og mus fra før, og høytalere har jeg stående hjemme et eller annet sted.

Det siste jeg lurer på: Er det noe jeg mangler? Eller inneholder den pakken med komponenter alt jeg trenger (minus Windows)?

Den inneholder alt minus windows ja :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...