ken8 Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hvordan kan jeg forsterke det trådløse signale mellom ruteren en Dlink DIR-655og pc'en Linksys WMP300 v2 I dag så funker det å surfe, men å streame fra Spotify fungerer heller dårlig. Målet er å få til å streame musikk fra Spotify og videoer fra feks vg.no. Jeg har allerede prøvd å koblet gjennom strømnettet, men dette virket ikke. Jeg har heller ikke mulighet til å strekke kabel og koble på en ny ruter. Jeg kan heller ikke flytte ruteren, så tror jeg nå har 2 muligheter: 1. Kan jeg bytte ut antennene og få bedre dekning? 2. Vurderer å kjøpe en repeter og har funnet NETGEAR Universal WiFi Range Extender Noen som har erfaring med denne eller andre trådløse repeatere? Leste noe om at hastigheten halveres, men alt er vel bedre enn hva jeg klarer nå Lenke til kommentar
Morten58 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Forslag 2 burde vel kunne virke - bruke en Range Extender (uten at jeg har sjekket linken til dette utstyret). Jeg har IKKE erfaring med slike selv, men jeg har lest tråder hvor løsningen har fungert greit. NG. Problemer med trådløst nett skyldes ofte at nettverkskortet blir for varmt, gjelder spesielt for bærbare PC-er. Forsøk å utelukke slik årsak først? Ellers er det en tråd på itpro.no som kanskje kan være av interesse: http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=77168 Tråden handler om å bruke en ekstra ruter bl.a. som "trådløs mottaker" fra en annen ruter, bruke som "signalforsterker" for trådløse signaler og lignende ting. Det er ikke alt som er like vellykket. Testene er gjort på en billig G-ruter fra Linksys (WRT54GL), med firmware fra DD-WRT. NB. Bruk av en Range Extender er trolig en enklere løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå