hildemor69 Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg har nettopp kjøpt denne telefonen, min første touch, min første android, min første smart... 1. Er det noen lettere måte å mota MMS på enn dette?: Først mottar jeg en SMS fra NwN (hva nå det er) med en pinkode, deretter må jeg gå til en nettside for derigjen å måtte legge inn pinkoden for å få se MMSen. Skal det virkelig være så tungvint? 2. Når det gjelder å sende MMS, får jeg ikke til dette selv om jeg har mottatt oppsett fra onecall. Står bare sender.... Det går ikke over til Sendt. Hva er feil? 3. Lurer også på hvorfor det ikke kommer opp bilder av alle mine bekjente på Facebook, men bare noen få? Er det noen som har svar på disse spørsmålene? Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hei. Du må først motta et oppsett til din mobil med nettverksinnstillinger (akkurat som selv gamle nokia 3510i), aktivere dette, og så slå på nettverk. Da enten 3G (eller edge/gprs) eller wifi (hjemmenettverk). Deretter går alt av seg selv, den skiller ikke på mms og sms, alt går sømløst. Det gjelder selvfølgelig både mottak og sending Ang facebook kan det hende bare noen av kontaktene på din mobil er koblet opp mot facebook Lenke til kommentar
hildemor69 Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Hei igjen Problemet er at jeg har mottatt innstillinger for MMS opp til flere ganger (og tatt omstart), men det skjer ingen forandring. Når det gjelder facebook, er det mange av mine venner som er på Face med innlagt bilde, men det er kun et fåtall som dukker opp med bilde på mobilen likevel. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei igjen Problemet er at jeg har mottatt innstillinger for MMS opp til flere ganger (og tatt omstart), men det skjer ingen forandring. Når det gjelder facebook, er det mange av mine venner som er på Face med innlagt bilde, men det er kun et fåtall som dukker opp med bilde på mobilen likevel. Jeg har samme mobil som deg og har også problemer med konfigurasjonsinnstillingene. Jeg ringte operatøren og de mente man måtte slette de gamle konfigurasjonsfilene for at det skulle virke. Men de kunne ikke si hvordan man gjorde dette. Ikke finner jeg noe ved å søke på nettet heller. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
hildemor69 Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Hei igjen Problemet er at jeg har mottatt innstillinger for MMS opp til flere ganger (og tatt omstart), men det skjer ingen forandring. Når det gjelder facebook, er det mange av mine venner som er på Face med innlagt bilde, men det er kun et fåtall som dukker opp med bilde på mobilen likevel. Jeg har samme mobil som deg og har også problemer med konfigurasjonsinnstillingene. Jeg ringte operatøren og de mente man måtte slette de gamle konfigurasjonsfilene for at det skulle virke. Men de kunne ikke si hvordan man gjorde dette. Ikke finner jeg noe ved å søke på nettet heller. Noen som vet noe om dette? Det eneste jeg har funnet ut i dag, er at hvis jeg slår på "roaming", så går det an å laste ned MMS. Det går mao som en form for datanedlasting (ikke som SMS). Fungerer heller ikke om Wi-Fi er koblet inn. Den enkle løsningen mangler mao fortsatt. Lenke til kommentar
eik Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Finnes det noen måte å motta/sende MMS på uten å aktivere datatrafikk? Dama har en P500 Optimus One og foretrekker å ha datatrafikk avslått, for å være sikker på å ikke få en ti tusen-kroners regning.. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg finner heller ikke ut om man kan motta mms uten å ha datatrafikk påslått, har prøvd mye forskjellig, men enesten utvei sålangt for meg er å skru på data når jeg ser jeg har motatt en mms. Tungvindt, men heller det enn å motta en overraskende regning på dataforbruk. Lenke til kommentar
eik Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg finner heller ikke ut om man kan motta mms uten å ha datatrafikk påslått, har prøvd mye forskjellig, men enesten utvei sålangt for meg er å skru på data når jeg ser jeg har motatt en mms. Tungvindt, men heller det enn å motta en overraskende regning på dataforbruk. Hvordan får du varsel om innkommende MMS når du ikke har aktivert data? Hvilken meldings-app bruker du? Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Det eneste jeg har funnet ut i dag, er at hvis jeg slår på "roaming", så går det an å laste ned MMS. Det går mao som en form for datanedlasting (ikke som SMS). Fungerer heller ikke om Wi-Fi er koblet inn. Den enkle løsningen mangler mao fortsatt. Hvilken operatør har du? Hos noen operatører MÅ roaming være på. Roaming betyr rett og slett at du bruker et annet nett enn det til operatøren din. Det har tradisjonelt vært vanligst når man er i utlandet, men det blir mer og mer vanlig innlands også. Det koster uansett IKKE noe mer enn det avtalen din sier (såfremt du befinner deg i Norge). Og ja, MMS bruker en form for datanedlasting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå