steelsound Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Heisann! Jeg vet at alle nå om dagen sier at "Ja, vi elsker dette landet" er Norges nasjonalsang. Men det kanskje litt færre vet er at "Sønner af Norge" ble stemt frem som nasjonalsang i 1819, og at "Ja, vi elsker" har tatt over av ren praksis. Men kan vi egentlig kalle "Ja, vi elsker" for vår nasjonalsang når faktisk "Sønner af Norge" ble stemt frem som det, og det ikke har vert noen senere avstemming? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Folkesjela bestemmer. Har det bare blitt sånn så må nok det bevise at noe gjør Ja, vi elsker til en god kandidat. Foretrekker selv Sønner av Norge. Mye stoltere og litt mindre stusselig. Lettere å synge også. Lenke til kommentar
Skullkrusher Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Bare jeg som synes at Norge i rødt, hvitt og blått hadde vært en kjempeflott nasjonalsang? 1 Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Bare jeg som driter i hvem sang som er nasjonalsangen "vår"? 1 Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Bare jeg som driter i hvem sang som er nasjonalsangen "vår"? Driter ikke i hvorfor sang som er nasjonalsangen jeg. Synes ikke hvem som helst av sanger hadde passet. "Ja vi elsker" er en flott sang og representerer oss på en god måte på internasjonale samlinger, men synes også "Norge i rødt hvitt og blått" hadde passet inn. Hvor sang jeg ville valgt, er jeg derimot usikker på. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 hvem sang Hvor sang 1 Lenke til kommentar
steelsound Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Bare jeg som synes at Norge i rødt, hvitt og blått hadde vært en kjempeflott nasjonalsang? Helt enig, en annen bra kandidat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå