gulnisse Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Hei alle sammen Jeg ønsker å få laget en fotobok fra en reise i julen. Etter litt lesing virker Japan Foto som det beste alternativet. Det var sepessielt etter å ha lest testen på NRK, og dette siatet som avgjorde det: "Japan Photo hadde vunnet denne testen dersom vi hadde vektlagt bildekvalitet alene, men de scorer lavt på pris". For meg er bildekvalitet det desidert viktigste punktet. Jeg gikk inn på nettsidenen ( http://www.japanphoto.no/cewe-fotobok/ ) deres for å bestille, men ble litt usikker når jeg så alle alternativene. Spessielt er jeg nysgerrig på forskjellen mellom vanlig, fotopapir og blankt papir. Synes dette kom litt dårlig frem på nettsiden. Har fotoboken på fotopapir mye bedre kvalitet enn vanlig? Og hvordan er forskjellen på kvalitet mellom fotopapir og blankt papir? Er det noen som har bestilt en eller flere av disse bøkene og har noen erfaringer å dele? Endret 11. januar 2011 av gulnisse Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg har prøvd fotopapir og vanlig. Fotopapir gir best bildekvalitet, men er ikke like gode på tekst. Så jeg liker å bruke vanlig papir på reisebøkene mine. Og så bruker jeg fotopapir der bilden skal stå i fokus. Lenke til kommentar
maggen Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Vet ikke hvor du bor, men om du har en Japan Photo i nærheten er det bare å stikke innom å se. På Japan Photo Byporten i Oslo har de alle formater og kvaliteter utstilt! Lenke til kommentar
gulnisse Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Bor et stykke unna nærmeste butikk, så er litt tungvint å dra en tur for å se på bøkene, men er så klart en mulighet. Noen flere som har erfaringer med de ulike alternativene? Noen som har prøvd blankt ark, og kan si noe om hvordan dette er i forhold til fotopapir? Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) edit: Leste ikke post godt nok, beklager. Endret 12. januar 2011 av -sparks- Lenke til kommentar
emero Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Min erfaring er at det som heter super glossy blir litt i blankeste laget. Selv foretrekker jeg fotopapiret, da det trekker frem farger og kontraster på en veldig fin måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå