Gå til innhold

Forumets casual-tråd. Fotballsnakk på eget ansvar. ;)


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen fortelle meg hvordan det er å være Liverpool supporter for tiden?

Først kom redningen i Hodgsen, som viste seg å være, hm, tja.. Og nå denne Kenny fyren som har gjort 2 utrolig gode kamper på rad nå.

Virker som om at det hjalp betraktelig med trenerbytte, og at det ikke er spillerne det går på..

 

btw, hvor kjøpte dere Poulsen? Han kosta vel litt han?

Lenke til kommentar

Først og fremst så var vell ingen her inne fornøyd med at Hodgson tok over. Og du ser vel grunnen nå.

 

At en ny manager skal gjøre mirakler på 4 dager er vel mye og håpe på. Poulsen kom også etter Hodgson. En manager som er horribel på transfermarkedet. En av grunnene til at han kjøpte han var at han hadde gjort det bra i FCK for ca 10 år siden. Møkkaspiller og møkkamanager. Hodgson passer som sagt til små underdog drittklubber som Fulham. Desverre klarte han ikke presset i en storklubb, og har nå kjørt den videre ned i grøfta fra hva Benitez holdt på med på slutten.

 

At stallen ikke er god nok er jo heller ingen nyhet. At laget har forbedret seg under Kenny er ikke vanskelig å se spør du meg. De har iallefall innsats, noe som det var komplett 0 av under Roy. Hodgson virket å være fornøyd med uavgjort, til og med på hjemmebane, og la seg defensivt straks de ledet. Noe som gikk galt hver forbanna gang. At Kenny og laget nå prøver og angripe er iallefall et lite +.

 

Når det gjelder Poulsen så er fyren langt ifra god nok. Men med både Cole og Gerrard ute, så er det tynt på midtbanen vår når vi skal spille en 4-2-3-1. Dog ville jeg plassert Shelvey og Spearing(!!!!) foran Poulsen, og det sier virkelig sitt.

 

Akkurat dette året har jeg gidd opp en god plassering for Liverpool. Håper på at Kenny kan få oss topp 7, så vi iallefall får europa cup neste år. Så regner jeg med det vil bli forandringer i sommer. NESV har sagt de ønsker en ung og lovende manager, + at comolli står nå for mye av transferpolitikken slik jeg har forstått det.

 

Hva han står for, vet jeg egentlig ikke. Men han har vistnok funnet spillere som Bale og Modric i Spurs, og det vil jeg ikke akkurat kalle dårlige deals. Nei, det er ei spennende tid fremover. Hicks, Gillett og Benitez klarte å rævkjøre klubben nok på slutten. Hodgson presterte å kjøre den enda lengre ut på dypt hav(utrolig nok) At Kenny skal komme inn og gjøre om laget til et vinnerlag iløpet av få dager er vel mye å forvente. Men jeg har troen på at det blir en bedre vår enn høst. Ikke at gårsdagens resultat hjalp mye. Men innsatsen var iallefall mye større en under Woy.

 

Edit:

 

Poulsen kostet vell ca £4M tror jeg.

Endret av Shurger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvorfor noen av dere velger å holde med et utenlandsk lag fremfor deres lokale lag? Det jeg tenker er ihvertfall at det hadde hvert utrolig rart og provoserende hvis plutselig 1000 kinesere dukket opp på en enga kamp. På samme måte føler vel engelskmennene det?

 

Postet det her siden det vel uansett ikke blir en seriøs diskusjon. :p

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvorfor noen av dere velger å holde med et utenlandsk lag fremfor deres lokale lag? Det jeg tenker er ihvertfall at det hadde hvert utrolig rart og provoserende hvis plutselig 1000 kinesere dukket opp på en enga kamp. På samme måte føler vel engelskmennene det?

 

Postet det her siden det vel uansett ikke blir en seriøs diskusjon. :p

Kan jeg spørre hvorfor du vil abonnere en engelskspråklig avis som The Guardian eller New York Times framfor en lokal avis? Hva er galt med Aftenposten? En flott og oversiktlig avis, og kommer også i en Aften-utgave kun for oss Oslo-væringer.

 

Så hvorfor foretrekker du engelske aviser foran de lokale avisene her i landet?

Lenke til kommentar

Hvorfor? Jesus, det der er et eldgammelt idiotisk argument. Vel, jeg er bare tilfeldigvis og uskyldigvis født her jeg er. Hvorfor skal jeg da tvinges til å holde med min nitriste, uinteressante lokale klubb? Alt vi gjør og bruker hver eneste dag har et globalisert, internasjonalt preg over seg. Det er ingen som går i reinskinnsjakker lengre. Vi kjøper jakker som er sydd i Taiwan. Jeg har favorittband fra USA og England, i likhet med mange andre. Også det langt unna det lokale kunstgresset. Folk er lidenskapelig interessert i mennesker som ble spikret på et kors i en ørken langt, langt unna oss for lenge, lenge siden.

 

I det hele tatt er patriotisme veldig idiotisk. Å tviholde på noe bare fordi man er født der man er er teit. I stedet bør man gjøre det man vil. Å søke etter det som interesserer og fenger deg. Samme om det er Gandhi fra India eller et fotballag fra England.

Lenke til kommentar

Sorry, Latias, et særdeles dårlig eksempel du hadde der faktisk. Vi prøver igjen; @Bass Boy, hvorfor ser du filmer fra USA, hvorfor ser du ikke lokale filmer fra ditt eget nærområde?

 

Og for å svare på ditt spørsmål; jeg vokste opp nesten ved siden av Nadderud-stadion, jeg har aldri vært i nærheten av å ha noen som helst følelse for Stabæk. De store gutta i gata sa at United var kult og sånn ble det bare.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Jesus, det der er et eldgammelt idiotisk argument. Vel, jeg er bare tilfeldigvis og uskyldigvis født her jeg er. Hvorfor skal jeg da tvinges til å holde med min nitriste, uinteressante lokale klubb? Alt vi gjør og bruker hver eneste dag har et globalisert, internasjonalt preg over seg. Det er ingen som går i reinskinnsjakker lengre. Vi kjøper jakker som er sydd i Taiwan. Jeg har favorittband fra USA og England, i likhet med mange andre. Også det langt unna det lokale kunstgresset. Folk er lidenskapelig interessert i mennesker som ble spikret på et kors i en ørken langt, langt unna oss for lenge, lenge siden.

 

I det hele tatt er patriotisme veldig idiotisk. Å tviholde på noe bare fordi man er født der man er er teit. I stedet bør man gjøre det man vil. Å søke etter det som interesserer og fenger deg. Samme om det er Gandhi fra India eller et fotballag fra England.

 

Skjønner godt at det er kjipt å bli født i indre ytre og at det er naturlig å velge et lag engelsk lag med tanke på at "alle" andre gjør det. Men poenget er hvordan du i det hele tatt greier å få sterke følelser for et lag du ser et par ganger i året maks. Du får knapt opplevd stemningen og hvordan det er å være lokalt knyttet til klubben. Flesteparten kan jo ikke en gang språket som snakkes der.

 

Jeg mener fortsatt det er teit å sammenligne dette med favorittbandet ditt eller hvilken jakke du har kjøpt, ærlig talt fotball er vel så mye mye mer enn det?

 

En annen ting er at det slettes ikke bare er bønder som velger å holde med Liverpool, Arsenal og Man Utd. Dette gjelder jo i stor grad byfolk også! Hvorfor holde med manu når du kan holde med RBK, Brann og Vålerenga?

 

I det hele tatt er patriotisme veldig idiotisk. Å tviholde på noe bare fordi man er født der man er er teit. I stedet bør man gjøre det man vil. Å søke etter det som interesserer og fenger deg. Samme om det er Gandhi fra India eller et fotballag fra England.

 

Fotball ER patriotisme, hva hadde vel fotballen vært uten lokal patriotisme?

Endret av Bass Boy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...