pinimini Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hallo skal kjøpe meg tlf og er så i tvil i hva jeg skal velge. Ser at det ligger en link mellom galaxy s og desier hd. Men jeg synest at desier hd er en for stor tlf. Skal ikke bruke den til jobb.Bare til fritid. Har ikke hatt smart tlf tidligere og heller ikke brukt nett og slik.Men nå har jo alle minne venner fått seg iphone og sitter å fikler med den så her er det på tide å oppdater seg. Ønsker at den skal være lettvint i bruk. Desier kan jeg få til 3400 kr uten binding galaxy s kan jeg få til 3200 kr totalpris med binding,men uten operatør lås.Kan bare opprette et abonnement som jeg ikke bruker i 1 år. Men er sikkelig usikker. Har lest litt tester, men kan noen hjelpe meg? er det slik at programmet til htc er bedre enn galaxy? Hvilken av dem er enklest å bruke? prøvede en htc som hadde en app der du bare skrev en bokstav så kom kontaktene opp, kan jeg få denne også på galaxy? Er det slik at jeg får andre funksjoner med desier enn galaxy? Tusen takk for all hjelp. synest dette er supervanskelig. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg fikk min desire splitter ny til 2500kr, det er alt jeg har og skal betale. Kjøpt fra telekiosken. Så var det hvilken du skulle kjøpe. Galaxy har best skjerm, størst skjerm, best på alt som har med skjerm å gjøre. Jeg kan ikke uttale meg mer om Galaxy en det jeg har testa på dama sin telefon. Den virket veldig bra. Jeg har Desire, er 100% fornøyd med den. Den er bra som jobbtelefon, og minst like bra som privattelefon. Den har passelig bra skjerm, er etter min mening akkurat passe stor, ligger bra i hånden, og jeg når over hele tastaturet med en hånd når jeg skriver sms. Den er brukervennlig og likevel avansert. "Programmet" som du så fint kaller det er nøytralt sett like bra, (det heter forresten operativsystem eller OS). Begge to kjører Android, som er et veldig veldig bra OS. Brukervenlig, pent og alt det de. Begge to er enkle å bruke, det tar ikke lang tid å bli vant med noen av dem. Dama er ikke spesielt "teknisk av seg", og hun synes både min og hennes var alt for avansert og overveldende til å begynne med. Etter en knapp uke syntes hun den var fantastisk, og lett og bruke. Du blir med andre ord fort vant med å bruke telefonen, den er da ikke like avansert som den først virker. Det med at du skriver en bokstav så kommer kontaktene opp, det er ikke en app. I HTC iallfall ligger den i telefonen, og ikke i OSet. Er usikker på om du får det på Galaxy, men de har sannsynligvis et like bra tilbud/ andre like gode måter å gjøre ting på i Gal. Samsung kan sine saker, for å si det sånn, og det gjør HTC også. Hva mener du med "funksjoner"? Om du mener applikasjoner så får du akkurat de samme. Begge to kjører Android, du laster ned fra Android Market på begge to. Du får hvis jeg forstår spørsmålet ditt like funksjoner på begge telefoner. Forresten: Endre tittelen fra "galaxy x" til "galaxy s". Er ganske sikker på at det er det du mener. Lenke til kommentar
pinimini Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 tusen takk for et godt svar og jeg må jo le litt av meg selv.skal kjøpe super tlf,men har jo ikke peiling. Det du skriver om desier er helt topp, men synest du at den er mye dårligere batteri enn galaxy S? og er galaxyen mye større? er det slik at ei damehånd kan nå hele tastaturet og slik når du skal skrive? det er faktisk et godt poen slik som du skrev. Det med programet mitt var kanskje brukergrensesnitt? htc har sense som mange mener er bedre enn det galaxy har. Viste ikke at det lå inne på htc, trodde det var en apps.Syneste bare det var så super kult. ligger de like godt i hånden?vil jo ikke ha desier hd da den er for stor.hjelper ikke at den er bedre skal sjekke opp med telekisken flott tilbud,v ar det med abonnement. PS! ser noen skriver om en del bugs i galaxy S som de mener kommer til å bli rettet opp i neste versjon. HVa er det for noen bugs? Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg fikk min desire splitter ny til 2500kr, det er alt jeg har og skal betale. Kjøpt fra telekiosken. Bare av nyskjerrighet. Standard minstepris på HTC desire hos 4087. Må ha vært litt av et tilbud av et slag, men da er det rimelig poengløst å nevne dette Trådstarter skulle gjerne visst tenker jeg Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg fikk min desire splitter ny til 2500kr, det er alt jeg har og skal betale. Kjøpt fra telekiosken. Bare av nyskjerrighet. Standard minstepris på HTC desire hos 4087. Må ha vært litt av et tilbud av et slag, men da er det rimelig poengløst å nevne dette Trådstarter skulle gjerne visst tenker jeg Kjøpte den med et abonnement som heter "superpluss" eller noe. Telefonen kosta 8-900, abonnementet koster 189/ mnd eller noe. Da med binding, ikke operatørlås. Jeg bruker nå det abonnementet jeg lenge har hatt, LUDO T6, telenorabonnementet ligger i en skuff på rommet, og blir betalt. Tilsammen 2500. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg har selv Galaxy S og er storfornøyd med den. Når jeg leter i "kontakter" har jeg en kolonne med alfabetet på høyre side som jeg berører så kommer en stor bokstav på skjermen, drar jeg fingeren opp eller ned endrer den bokstav og jeg får opp kontaktene på bokstaven. Utrolig hendig løsning må jeg si. Eneste jeg har å utsette på den er at jeg har klart å gjøre den treg med å installere og avinstallere ørtåførti applikasjoner. Men en fullstendig reset løste det. Lader mobilen 2-3 ganger i uka, men så bruker jeg den til en del tull som internett og videoavspilling, som forresten er helt fantastisk, i tillegg til at den blir brukt noen timer som en vanlig telefon. Jeg vil tro at hvem som helst som ikke har bittesmå hender klarer å rekke over hele tastaturet på den. Og du har jo mulighet til å bruke 9x9 istedenfor qwerty tastatur. Konklusjon: Anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå