Sensorium Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg går på universitetet i Tromsø og fikk vite for en stund siden at jeg strøyk på kjemi eksamen, der 40% måtte være riktig for å bestå. Jeg tenkte at da får jeg ta opp eksamen igjen i februar, siden det går an. Men ifølge noen i klassen, hvis det står stryk på eksamensresultatet, kan man ikke ta opp eksamen i dette semesteret og må vente ett år før man tar eksamen igjen. Men hvis det står ikke godkjent kan man ta opp eksamen igjen i februar. Skal spørre på uni når jeg får tiden, men er det noen som vet om det er noe forskjell på stryk og ikke godkjnt på eksamen? Jeg trodde alle kunne ta opp eksamen hvis de failet en gang? Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) På skulen jeg gikk fikk man ihvertfall ta opp igjen eksamen med en gang om man fikk stryk, så en ny en hver sjette måned til man besto. Er vel kanskje annerledes om man feks. blir tatt for å jukse eller noe? Endret 11. januar 2011 av Bruker87 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Ved NTNU kan man ta konte (utsatt eksamen) hvis man stryker, så sant det settes opp en slik eksamen. Hvis man derimot ikke møter til eksamen, så må man melde seg opp i faget igjen på vanlig måte. Altså: å møte opp og stryke gir rett til å ta en eventuelt utsatt eksamen. Hvis man blir tatt i juks, så blir man utestengt fra alle norske universiteter og høgskoler i ett eller to semester. Lenke til kommentar
Sensorium Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Ok.. Er forhåpentligvis slik ved Tromsø og. Bare å begynne å lese igjen da... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Er det ikkje omvendt? Dersom du får stryk så kan du konte ved neste eksamensperiode, vanligvis på slutten av høst eller vår semesteret eller ved eventuelle ekstra eksamensperioder som av og til blir satt opp på slutten av sommerferien (tiltenkt sisteårs studentar som berre har eit fag å kontre slik at dei kan få vitnemålet sitt så tidleg som mulig). Dersom du får ikkje godkjent så skyldes dette vanligvis at det er obligatoriske øvelser, oppgaver eller liknande som ikkje har blitt godkjent. Dersom dette er tilfellet så må du ta oppigjen heile faget og må derfor vente til neste gong faget blir satt opp. Vanligvis går samme faget på faste semester så dersom du får ikkje godkjent i eit vår-semester fag så må du vente til neste vår og følge undervisninga som normalt før du tar ny eksamen ved slutten av vår-semesteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå