lubb Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Jeg har tenkt til å oppgradere skjermkort, bytte ut med et Creativ Geforce 4 TI4400 kort. Jeg lurere på om jeg skal kjøpe Gigabyte Radeon 9700 PRO 128 MB, Men vil det gjøre noe særlig forskjell fra det skjerm kortet jeg har fra før av? Grunnen til at jeg vil bytte er at jeg vil ha directx.9 støtte (til half-life2 kommer). Eller bør jeg vente til ATi 9800 Pro går ned i pris? Min data. AMD Athlon XP 2000+ 1,67 GHz 256 RAM Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Du har to muligheter: 1.- Kjøpe nå et 9800 pro (anbefaler ikke 9700). 2.- Vente til HL2 og DOOM3 kommer ut (du vil sannsynligvis kunne spille alle spillene som har kommet ut uten problemer til da) og se hvordan di nyeste kortene fungerer på dem... Jeg personlig har bestemt meg for løsning nr 2. Alt for mange dirty tricks up the sleeves fra skjermkortprodusentene i det siste... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Du har to muligheter: 1.- Kjøpe nå et 9800 pro (anbefaler ikke 9700). 2.- Vente til HL2 og DOOM3 kommer ut (du vil sannsynligvis kunne spille alle spillene som har kommet ut uten problemer til da) og se hvordan di nyeste kortene fungerer på dem... Jeg personlig har bestemt meg for løsning nr 2. Alt for mange dirty tricks up the sleeves fra skjermkortprodusentene i det siste... hvorfor bør han ikke kjøpe radeon 9700 np eller pro? Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Mest fordi det ikke er store prisforskjellen mellom det og 9800... Desuten så skal vistnok 9800 være noe mere stabilt enn 9700 siden det er siste revisjon av r-kjernen. 3500.- For et 9800 pro fra Itbutikken sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Mest fordi det ikke er store prisforskjellen mellom det og 9800... Desuten så skal vistnok 9800 være noe mere stabilt enn 9700 siden det er siste revisjon av r-kjernen. 3500.- For et 9800 pro fra Itbutikken sist jeg sjekket. mere stabilt? på hvilken måte om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
cxzzxc Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Du kan si at fps`en er meir stabil. Etter dei fleste tester eg har sett med R9800 har det økt kraftig forbedring med å holde stabil fps. Som dei fleste vet (bare nevner siden ikkje alle vet ) er Nvidia sine GFX kjennt som å vere meir stabil på fps`en enn Radeon kort. Menst hos Radeon kort går fps`en høgre opp enn Nvidia og synker lengre ned :x noe som er det største minuset ved ATI...men R9800 er mye bedre Snakker bare om fps`en for det er den eg kan mest om 8) men er sikkert meir stabil på fleir områder (AA osv.. ?) fps = frames per second eller på norsk *bps* bilde per sekund PS. ATI er best Lenke til kommentar
atrax Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Det er tøys å kjøpe et skjermkort nå for å kunne spille spill som ikke er på markedet enda! Hardware faller som kjent i pris, og hvis du venter med å oppgradere skjermkort til HL2 og Doom3 kommer ut, vil du sannsynligvis ha spart noen hundrelapper.. :wink: Lenke til kommentar
lubb Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Takker for svarene, Blir kanskje til at jeg kjøper et 9800 pro litt senere. Grunnen til at jeg vil kjøpe nytt nå er at det er en god del folk som er interesert i å kjøpe g4 kortet mitt nå. Men jeg er også litt redd fra overgangen fra nvidia til ati, mange folk sier at det blir mye tull med dataen vist du går fra nvidia til ati. Er dette sant? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Takker for svarene, Blir kanskje til at jeg kjøper et 9800 pro litt senere. Grunnen til at jeg vil kjøpe nytt nå er at det er en god del folk som er interesert i å kjøpe g4 kortet mitt nå. Men jeg er også litt redd fra overgangen fra nvidia til ati, mange folk sier at det blir mye tull med dataen vist du går fra nvidia til ati. Er dette sant? hvorfor skulle det vere noe problemer? dataen husker jo ikke om du har hatt et nvidia kort i pcen før viss du formaterer, som trengs av og til. og det passer fint når du skal bytte skjermkort. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Men jeg er også litt redd fra overgangen fra nvidia til ati, mange folk sier at det blir mye tull med dataen vist du går fra nvidia til ati. Er dette sant? Det skal ikke by på problemer det, men hvis det alikevel oppstå problemer så er en en formatering ofte løsningen. Ikke dumt å gjøre det en skjelden gang uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå