fredblic Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) harroo forum! jeg har nettop gått til innkjøp av det trådløse headsettet Sennheiser RS 170. Problemet er at det ser ut til å forstyrre det trådløse nettverket. Jeg har prøvd å skifte kanal på routeren, men det ser ut til å bare virke midlertidig. Tror det er fordi frekvensen til headsettet's sender hele tiden varierer. Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre? Sånn som det er nå kan jeg ikke bruke det i det hele tatt mens jeg er på nettet, noe som er ganske irriterende for å si det mildt. mulige løsningsforslag settes stor pris på! Endret 11. januar 2011 av fredblic Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Router har du? Klarer du å skifte over til et annet protokoll? som 802.11n isteden? Endret 11. januar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Routeren jeg bruker er en Inteno X5668. Tenkte på det samme, men ser ikke ut som det er mulig. Tenkte å kansje stille RTS-threshold ned, eller endre preamble type til "short", men tørr ikke begynne med slike instillinger med mindre jeg er sikker på at det ikke vil gjøre noen skade. jeg bor nemlig på hybel, og routeren står i eierens del av huset, en eier som er på 3 ukers ferie. Noen som kan fortelle meg om det er trygt eller ikke ? EDIT: kan signalstyrke ha noe å gjøre med det? med andre ord, kan dårlig signalstyrke gjøre att nettverkskortet mitt er mer ømfintlig når det gjelder forstyrrelser? Endret 11. januar 2011 av fredblic Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg ville prøvd å sette routeren på kanal 13. Trolig bruker headsettet kanal 1-11. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Var det første jeg også tenkte. Så ikke ut til å hjelpe. Kanal 13 overlapper vell uansett noen av kanalene (12, 11, 10 og 9 elns), så ville vell bare hjulpet sånn halveis, if that were the case. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Ja, du må holde deg til kannalene 1 - 6 - 11 - 16. Alt annet overlapper mellom. Er heller ikke dumt å justere på signal styrken på routeren ned så langt du kan. Og på headsettet om mulig. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 ja så har jeg hørt. Er heller ikke dumt å justere på signal styrken på routeren ned så langt du kan. hva mener du med det? Er ikke mulig å justere på headsettets signalstyrke ser det ut som. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) På samme sted i routeren der du justerer på kannalene, skal du også finne signal styrke. Disse er som regel LOW, MEDIUM, HIGH (noen bruker MAX). Som regel er alle routere satt på MAX. Endret 11. januar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 ahh, skjønner. Men hvorfor tror du det vil hjelpe å sette signalstyrken NED? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå