Gå til innhold

Kamptråd: Norge - Danmark


Hanske

Anbefalte innlegg

De var merkbart bedre...

Ja jeg fikk med meg at de var merkbart bedre men at ett lag har ett par flere store sjanser enn det andre men likevel ikke klarer mer enn uavgjort er vel ikke en stor nyhet.

 

Ser vi ga bort en del på feilpasninger og ga bort en del mer rom enn vi burde. Bortsett fra det og litt labert tempo var ikke dette en kamp som var så mye fra det jeg forventet.

 

Edit:

Ut i fra en nyhet på Dagbladet tror danskene vi får svi i parken. Nå er vel Norge relativt god på bortebane og vi har en god tradisjon i å stjele poeng fra lag som skal være favoritter over oss. Så hvis danskene undervurderer oss til vi besøker dem er jo det meget bra.

 

Når det er sagt har vi dessverre også tradisjon for å spille dårlig mot antatt dårligere motstand i kamper vi egentlig skal føre.

 

Dette gir meg god tro på at vi faktisk kan stjele poeng både fra Danmark og Portugal. Dessverre gjør det meg også utrygg på at vi tar full pott mot Island og Kypros.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk så tror jeg Norge slår Portugal borte. Fordi ingen tror at vi vinner i Lisboa. Dessuten var Danmark og Bosnia svært nærme seier i Lisboa. En annen ting er at vi møter Portugal midt i tippeliga-sesongen. Mens den portugisiske slutter i April

 

Dette er jo ikke et argument. Hvor mange spillere på landslaget spiller i eliteserien til daglig? I går var det Hauger og Jarstein.

 

Vi har i hvertfall en lys landslagstid i møte. Med Solbakken som trener og nange unge spillere som kommer opp nå, hovedsaklig grunnet tippeligaklubbene sin økte satsing på talentutvikling. Danmark ligger foran oss med Kjær og Eriksen som begge kan utvikle seg til spillere på verdens ledende klubblag.

 

Solbakken blir neppe norsk landslagstrener...

Lenke til kommentar

Ikke et argument. Selv om det ikke var kun 2 fra tippeligaen som spilte i går, så betyr ikke det at det ikke er viktig at tippeligaen er godt igang da. Da vil flere hjemlige spillere vise til god from og stabilitet. Akkurat det som både Ruud og BHR mangla i går. Det må virkelig være noen i tippeligaen som kan ta fra dem plassen.

 

BHR var skyld i det ene målet, og hadde feilpasning etter feilpasning. Var livredd hver gang Ruud skulle klarere.

Lenke til kommentar

 

Synes begge to var ganske dårlige egentlig, men den norske sugde jo helt balle. De har jo ikke gitt ordentlig mikrofon til fyren en gang! Dette minner meg om sånne læringsvideoer med helt ræva kvalitet som blir dratt frem i klasserommet i blant.

 

Angående kampen så virket det som Norge var flinke til å presse fremover i begynnelsen, men de tullet vekk alle mulighetene sine. Andre omgang var jeg så full at jeg ikke fikk med meg så mye, bortsett fra at Norge scorte ett mål da, hurra! :w00t:

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Til dere som tviler, vi leder fortsatt med hele 4 poeng foran Portugal! Vi har fortsatt all mulighet, vi må bare slå Kypros og Island hjemme og prøve å holde en av våre bortekamper til uavgjort. Forsåvidt er jeg enig at Bjørn Helge har blitt for dårlig, når vi faktisk har en av de mest pasningssterke spillerne i Ligue 1 på benken, ja da må vi bruke den når vi trenger han! Høgli vil bli et frisk pust og få tilbake også, visst ikke han er med så har vi gode spillere i Håvard Nordtveit og Steffen Hagen som heller kan spille back enn Espen Ruud.

 

Sier som mange sa før kampen, 0 poeng åpner hele gruppa, 1 poeng er okei, mens 3 poeng avgjør alt. Vi tok det ene, noe som fortsatt sier at sjansene våre er fortsatt rimelig store.

Lenke til kommentar

Til dere som tviler, vi leder fortsatt med hele 4 poeng foran Portugal! Vi har fortsatt all mulighet, vi må bare slå Kypros og Island hjemme og prøve å holde en av våre bortekamper til uavgjort. Forsåvidt er jeg enig at Bjørn Helge har blitt for dårlig, når vi faktisk har en av de mest pasningssterke spillerne i Ligue 1 på benken, ja da må vi bruke den når vi trenger han! Høgli vil bli et frisk pust og få tilbake også, visst ikke han er med så har vi gode spillere i Håvard Nordtveit og Steffen Hagen som heller kan spille back enn Espen Ruud.

 

Sier som mange sa før kampen, 0 poeng åpner hele gruppa, 1 poeng er okei, mens 3 poeng avgjør alt. Vi tok det ene, noe som fortsatt sier at sjansene våre er fortsatt rimelig store.

 

 

Hvordan 10 - 7 bli 4 er en gåte for meg.

 

Vi må vinne gruppa for å komme til EM. Simple as that.

Lenke til kommentar

Faktisk så kommer vi oss videre med en 2.plass, så lenge vi ikke blir den dårligste 2. plassen i kvalikken. ;) Lett som en plett.

 

Men det er vel kvalikkamper? 2erne møter hverandre og vinnerene over 2 kamper kommer til sluttspillet?

Beste toer kvalifiserer seg direkte til EM-sluttspillet :)

 

16 poeng holder vel neppe til det:

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Kvalifisering_til_EM_i_fotball_2012

Lenke til kommentar

Så gjennom litt av kampen nå etter å selv ha vært på ullevaal i går. Sjukt stor forskjell på hvordan jeg oppfattet stemningsnivået. På tv var de nesten dødstille, mens på stadion var det nokså herlig. Men merket at de vanlige tilskuerne på langsiden ikke lagde så mye liv. De ble ikke med på favoritten "hele stadion *klapp klapp klapp*"(tidenes dårligeste supportersang imo) heller.

Jeg skrek meg hvertfall stemmeløs.

 

Når det gjelder kampen så var det ræv av begge lag, spør du meg. Ekstremt mange idiotiske feil fra Norge sin side, synes også det var merkelig at det ikke ble gjort bytter tidligere.

 

Forøvrig latterlig å se hvordan danskene tror de er best i verden, (jada, jada vet nordmenn har en fin tendens til å gjøre dette også). Virker som dette var tidenes ran og at danskene spilte norge helt ut i følge dansk presse. Latterlige bitre dansker.

Endret av Pañolada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...