Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprilia RS vs Yamaha TZR

m4rkus94

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste ukene vært på finn.no 24/7. Jeg leter mest i Yamaha tzr, og Aprilia rs. Liggesykkel er det eneste jeg ser på. I tillegg så er jeg litt inne å titter på f.eks Derbi gpr, men syns de ligger i prisklassen over rs og tzr, dessuten så virker det som at folk flest syns rs og tzr er bedre og har større kvalitet enn en gpr. Her om dagen så var det en meget annonse, nemlig en yamaha tzr 2009(hvit og rød) uten noe som helst av riper eller feil, som kun hadde kjørt 4000km. Prisen var 18500kr. Noe som jeg syns var meget billig, er du enig? :-D uansett så lurte jeg på hva dere syns jeg burde velge, og det ville vært veldig fint om dere kunne begrunnet svaret med f.eks positive og negative sider ved de forskjellige syklene.

Jeg lurte også på om hva dere syns om denne: http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=25994354 . Ringte eier for noen timer siden, og hun sa at prisen var såppas lav pga ripene og pga det slitte baksetet. Tenkte meg en tur i morgen for å sjekke litt mer på skadene, men syns dere dette hadde vært et fint valg hvis skadene ikke er så veldig store?

på forhånd takk! :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GPR ikke lavere kvalitet enn de andre, bare så det er sakt. ;)

Fin den RS'n! Virka veldig billig til å bare ha sånne små typer skader. Er ikke værre enn å bytte setetrekk, og kanskje få fiksa de ripene på en eller anna måte eller kjøpe nye kåper - Noe som koster fettmye!

Lenke til kommentar

hadde gått får ny type rs eller gpr om jeg skulle hatt liggesykkel.

men hadde tatt supermotard over dem any day. lettere(med gammel rs som unntak), kan kjøre fortere i litt ulendt terreng, er ikke dyr å velte, kan kjøre så fort du vil omtrent i fartshumper :p kan hive på cross dekk så kan du kjøre om vinteren. mye mer leken sykkel generelt. eneste + med racing moped i forhold slik jeg ser det er stor tank.

Endret av Markelure
Lenke til kommentar

Her er jeg faktisk veldig uenig. Om du hadde velgt ny RS eller GPR er det samme mølja for min del, etter aprilia ble kjøpt opp av piaggo gruop syntes jeg sykklene har blitt stygge rett og slett.. De nye racing sykklene er rett og slett ufyselige, skulle jeg hatt en racing sykkel hadde jeg tatt en RS før 2006 eller en TZR.

RS'ene er ganske spreke og før 2006 hadde de AM6 motor noe som er en god og slitesterk motor etter mine og flere's erfaring.

Lenke til kommentar

Her er jeg faktisk veldig uenig. Om du hadde velgt ny RS eller GPR er det samme mølja for min del, etter aprilia ble kjøpt opp av piaggo gruop syntes jeg sykklene har blitt stygge rett og slett.. De nye racing sykklene er rett og slett ufyselige, skulle jeg hatt en racing sykkel hadde jeg tatt en RS før 2006 eller en TZR.

RS'ene er ganske spreke og før 2006 hadde de AM6 motor noe som er en god og slitesterk motor etter mine og flere's erfaring.

om man har mer sansen for 90 talls design så er det jo fårstålig at man ikke liker nye gpr og rs :p

har hatt am6 selv og er på ingen måte en fantastisk motor som du legger det frem :p helt grei som alle andre moped motorer(av skikkelig merke)

Piaggio motoren er vel mer holdbar mens det er mer effekt å hente i AM6, vil jeg tro. :innocent:

nja, er vell rimelig likt det da. eneste forsjellen på rabassa som derbi brukte før og "piaggio motoren" som er nå er kun det at kjølinga og går igjennom blokka og ikke rett i sylinderen. mulig det er hardchrome sylinder originalt, men det har ikke noe får seg uansett. såkalte "piaggio motoren" er en rabassa det og, bare litt annet "etternavn" som jeg ikke har pugga i hodet.

Lenke til kommentar

om man har mer sansen for 90 talls design så er det jo fårstålig at man ikke liker nye gpr og rs :p

har hatt am6 selv og er på ingen måte en fantastisk motor som du legger det frem :p helt grei som alle andre moped motorer(av skikkelig merke)

Ja, 90 talls og 90 talls fru blom, finnes sykler jeg finner fine som er av nyere modell som TZR men syntes bare at rs'ene fra 2001 til 2005 er de fineste utgavene av rs. Men selvfølgelig er dette min mening, det behøver ikke være din fordi om..

For meg virke-t/r den perfekt, en av de motorene jeg har slitt minst med, startet vær gang uansett vær og jeg rørte aldri en skrue på motoren.

Lenke til kommentar

Ja, 90 talls og 90 talls fru blom, finnes sykler jeg finner fine som er av nyere modell som TZR men syntes bare at rs'ene fra 2001 til 2005 er de fineste utgavene av rs. Men selvfølgelig er dette min mening, det behøver ikke være din fordi om..

For meg virke-t/r den perfekt, en av de motorene jeg har slitt minst med, startet vær gang uansett vær og jeg rørte aldri en skrue på motoren.

var nå du som i første gang sa du var i mot min mening om at jeg likte nye gpr og rs. men du kan ikke ha feil sant?

må tåle å få noe i mot du og....

ja en perfekt motor som lager tidvis ulyder, elendig girkasse etc

Lenke til kommentar

var nå du som i første gang sa du var i mot min mening om at jeg likte nye gpr og rs. men du kan ikke ha feil sant?

Ehhhhem

Jeg siterer meg selv:

Men selvfølgelig er dette min mening, det behøver ikke være din fordi om..

Lenke til kommentar

Ehhhhem

Jeg siterer meg selv:

JA, men du sa i mot min mening i førsteomgang. da må jo du tåle å få litt motstand i det du sier og :p

at jeg automatisk kan ha feil, men ikke du.

dette er uansett tåpelig.

Lenke til kommentar

Ehhhhem

Jeg siterer meg selv:

JA, men du sa i mot min mening i førsteomgang. da må jo du tåle å få litt motstand i det du sier og :p

at jeg automatisk kan ha feil, men ikke du.

dette er uansett tåpelig.

Ja, jeg si imot deg men det er fordi JEG mener noe annet, selvfølgelig kan jeg ta feil og du ikke automatisk må ta feil MEN fordi jeg sier min mening kunne jo sagt det samme uten at jeg quotet til deg men bare siden du sa det før meg følte jeg det naturlig og svare deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...