Gå til innhold

utdanning


handsiper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Tror du trenger spesiell studiekompetanse for å komme inn på medisin. Altså, du trenger vel noen realfag i tillegg.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

hei, jeg går vg1 - bygg & anlegg nå, og jeg lurte bare på om jeg kunne komme inn på medisin studie etter jeg har tatt påbygg(3 året) og fått generell studie kompetanse?

Hvis du går 3 år og får generell studiekompetanse så kan du det ja. Men du må i tillegg ta opp fag etter videregående. Kjemi 1+2, Fysikk 1 og Matematikk R1. Og snittet for medisin er utrolig høyt, du trenger ca rundt 5,4 for å komme inn på studiet.

Endret av Engm
Lenke til kommentar

Du har jo muligheten til å reise til utlandet for å ta studiet. Det har jeg tenkt til ;). Jeg ligger på rundt 5,0 i snitt, og det er ikke nok. Jeg kunne kanskje klart å kommet inn i Norge hvis jeg hadde spart opp fullt med alderspoeng og forbedret noen karakterer over noen år. Men jeg vil begynne på studiet så fort som mulig.

 

Lykke til!! :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

Du har jo muligheten til å reise til utlandet for å ta studiet. Det har jeg tenkt til ;). Jeg ligger på rundt 5,0 i snitt, og det er ikke nok. Jeg kunne kanskje klart å kommet inn i Norge hvis jeg hadde spart opp fullt med alderspoeng og forbedret noen karakterer over noen år. Men jeg vil begynne på studiet så fort som mulig.

 

Lykke til!! :thumbup::w00t:

ja har tenkt på å dra til utlandet(når jeg kommer så langt) ja, blir for hardt å komme inn i norge tror jeg. Vet du hva karaktersnittet i utlandet er?(fra-til)

 

Du har jo muligheten til å reise til utlandet for å ta studiet. Det har jeg tenkt til ;). Jeg ligger på rundt 5,0 i snitt, og det er ikke nok. Jeg kunne kanskje klart å kommet inn i Norge hvis jeg hadde spart opp fullt med alderspoeng og forbedret noen karakterer over noen år. Men jeg vil begynne på studiet så fort som mulig.

 

Lykke til!! :thumbup::w00t:

ja har tenkt på å dra til utlandet(når jeg kommer så langt) ja, blir for hardt å komme inn i norge tror jeg. Vet du hva karaktersnittet i utlandet er?(fra-til)

 

Du har jo muligheten til å reise til utlandet for å ta studiet. Det har jeg tenkt til ;). Jeg ligger på rundt 5,0 i snitt, og det er ikke nok. Jeg kunne kanskje klart å kommet inn i Norge hvis jeg hadde spart opp fullt med alderspoeng og forbedret noen karakterer over noen år. Men jeg vil begynne på studiet så fort som mulig.

 

Lykke til!! :thumbup::w00t:

 

ja har tenkt på å dra til utlandet(når jeg kommer så langt) ja, blir for hardt å komme inn i norge tror jeg. Vet du hva karaktersnittet i utlandet er?(fra-til)

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvor i utlandet du skal. Jeg tenker jeg skal til Polen, Warszawa. Har en kompis som har gått der, han var veldig fornøyd og anbefalte det. Og der så trenger man Kjemi 1+2, Biologi 1+2 og Fysikk 1. Og karaktersnittet i disse fagene må være over 4.0. Og det er en opptaksprøve som man må bestå for å komme inn på skolen. Du må ca også ha et snitt på rundt 4,5 fra videregående. Men jeg har hørt om folk med 4,0 i snitt fra videregående og 4,3 i snitt realfag som har kommet inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...