handsiper Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 hei, jeg går vg1 - bygg & anlegg nå, og jeg lurte bare på om jeg kunne komme inn på medisin studie etter jeg har tatt påbygg(3 året) og fått generell studie kompetanse? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Tror du trenger spesiell studiekompetanse for å komme inn på medisin. Altså, du trenger vel noen realfag i tillegg. Endret 11. januar 2011 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Engm Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) hei, jeg går vg1 - bygg & anlegg nå, og jeg lurte bare på om jeg kunne komme inn på medisin studie etter jeg har tatt påbygg(3 året) og fått generell studie kompetanse? Hvis du går 3 år og får generell studiekompetanse så kan du det ja. Men du må i tillegg ta opp fag etter videregående. Kjemi 1+2, Fysikk 1 og Matematikk R1. Og snittet for medisin er utrolig høyt, du trenger ca rundt 5,4 for å komme inn på studiet. Endret 11. januar 2011 av Engm Lenke til kommentar
Engm Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Du har jo muligheten til å reise til utlandet for å ta studiet. Det har jeg tenkt til . Jeg ligger på rundt 5,0 i snitt, og det er ikke nok. Jeg kunne kanskje klart å kommet inn i Norge hvis jeg hadde spart opp fullt med alderspoeng og forbedret noen karakterer over noen år. Men jeg vil begynne på studiet så fort som mulig. Lykke til!! Lenke til kommentar
handsiper Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Du har jo muligheten til å reise til utlandet for å ta studiet. Det har jeg tenkt til . Jeg ligger på rundt 5,0 i snitt, og det er ikke nok. Jeg kunne kanskje klart å kommet inn i Norge hvis jeg hadde spart opp fullt med alderspoeng og forbedret noen karakterer over noen år. Men jeg vil begynne på studiet så fort som mulig. Lykke til!! ja har tenkt på å dra til utlandet(når jeg kommer så langt) ja, blir for hardt å komme inn i norge tror jeg. Vet du hva karaktersnittet i utlandet er?(fra-til) Du har jo muligheten til å reise til utlandet for å ta studiet. Det har jeg tenkt til . Jeg ligger på rundt 5,0 i snitt, og det er ikke nok. Jeg kunne kanskje klart å kommet inn i Norge hvis jeg hadde spart opp fullt med alderspoeng og forbedret noen karakterer over noen år. Men jeg vil begynne på studiet så fort som mulig. Lykke til!! ja har tenkt på å dra til utlandet(når jeg kommer så langt) ja, blir for hardt å komme inn i norge tror jeg. Vet du hva karaktersnittet i utlandet er?(fra-til) Du har jo muligheten til å reise til utlandet for å ta studiet. Det har jeg tenkt til . Jeg ligger på rundt 5,0 i snitt, og det er ikke nok. Jeg kunne kanskje klart å kommet inn i Norge hvis jeg hadde spart opp fullt med alderspoeng og forbedret noen karakterer over noen år. Men jeg vil begynne på studiet så fort som mulig. Lykke til!! ja har tenkt på å dra til utlandet(når jeg kommer så langt) ja, blir for hardt å komme inn i norge tror jeg. Vet du hva karaktersnittet i utlandet er?(fra-til) Lenke til kommentar
Engm Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Det kommer helt an på hvor i utlandet du skal. Jeg tenker jeg skal til Polen, Warszawa. Har en kompis som har gått der, han var veldig fornøyd og anbefalte det. Og der så trenger man Kjemi 1+2, Biologi 1+2 og Fysikk 1. Og karaktersnittet i disse fagene må være over 4.0. Og det er en opptaksprøve som man må bestå for å komme inn på skolen. Du må ca også ha et snitt på rundt 4,5 fra videregående. Men jeg har hørt om folk med 4,0 i snitt fra videregående og 4,3 i snitt realfag som har kommet inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå