xatic Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hei, Saken er den, er at jeg har 2 arrays, altså en array inni en array. Det er kan den ene array'en som har innhold, og den andre "wrapper" bare rundt den andre. Lurte på om det er en enkel måte og "wrapper" arrayen vekk? Har prøvd noen funksjoner, men føler ikke jeg får det til skikkelig, så finnes det noen ekle måter og gjøre dette på? Arrays har så sinnssykt mange funksjoner, så klør meg litt i hodet her. Slik ser det altså ut, Array ( [0] => Array ( [username] => test [password] => test ) ) Men jeg vil gjerne ha det slik, Array ( [username] => test [password] => test ) Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Fler måter å gjøre dette på Array_merge er kanskje funksjonen du er ute etter? http://no.php.net/ARRAY%20MERGE <?php $arr = array(); $arr2 = array('hei' => 'test'); /** Metode 1 **/ $arr = array_merge($arr, $arr2); echo $arr['hei']; /** Metode 2 **/ $var = $arr2; echo $var['hei']; Begge metodene vil printe ut "test", som altså er innholdet av indexen "hei" i arrayen. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 <?php $array = array ( array ( 'username' => 'test', 'password' => 'test', ), ); $array = array_shift ( $array ); print_r ( $array ); ?> Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Dersom du kan garantere at det ytterste arrayet alltid bruker numeriske nøkler, kan du vel bare gjøre sånn: $array = $array[0]; ? Endret 11. januar 2011 av G2Petter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå