Gå til innhold

Problemer med oppsett av 2 like skjermer

Anbefalte innlegg

Har kommet over et merkelig problem her. Mitt oppsett er som følger:

-Windows 7 64-bit

-Nvidia Geforce 8800GT 512 MB, 2 DVI ut bl.a.

-2 (nesten helt) like skjermer, NEC Multisync 20WGX2 (den andre har Pro til sist i navnet)

Når jeg prøver å kjøre begge skjermene samtidig, begge via DVI, så får jeg ikke 1680x1050 på begge skjermene, kun den ene. Den andre skjermen dukker opp med helt rare oppløsninger som ikke stemmer med 16:10-formatet i det hele tatt. Den påstår t.o.m. at jeg kan kjøre, og jeg får opp bilde, dog i et noe rart format, 1920x1080, selv om skjermene ikke takler mer enn 1680x1050.

Prøvde å installere Ultramon for å se om den klarte ting noe bedre, men det gjorde den ikke. Når jeg forsøkte å tvinge den til å kjøre 1680x1050, så ble skjermen bare svart på skjerm 2. Eller var det da skjerm 1 ble svart, og alt ble vist på skjerm 2 istedet? Jo, jeg tror det var det siste.

Kan ikke se at 512 MB RAM er for lite for 1680x1050x32 bit heller.

Noen som vet hva som gjør at det ikke fungerer med 1680x1050 på begge skjermene samtidig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Har slitt med lignende problem selv en gang på et 9800gtx+, da tuklet jeg rundt inne i driveren med oppløsningene der (og ikke i windows), noe mer eksakt husker jeg dessverre ikke.

Jeg slet med at jeg fikk feil format på den ene skjermen.

Du kan jo eventuelt bytte om på standard skjerm og se hvilken av skjermene som forsatt har problem.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da har jeg fått meg nytt skjermkort (Nvidia 560ti), og sliter fortsatt med det samme.

Trodde jeg hadde løst problemet i går da jeg byttet om på tilkoblingene på skjermene, men når jeg starter opp maskinen idag, så klarer den maks 1280x720 igjen.

Inntil jeg igjen bytter tilkoblingene på skjermene på grafikkortet. DA klarer jeg å få 1680x1050 på begge. Det er tydeligvis noe jeg må gjøre hver gang jeg vil bruke 2-skjermsoppsett. :ohmy:

Edit: Og etter en restart der begge skjermene er aktive, og fungerer som de skal, så er det krøll igjen. Da er mesteparten av skjermen striper og helfargede områder. Ser litt ikoner og bakgrunn, men ikke mye.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...