Feh Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) I dag tidlig fungerte alt i skjønneste orden, men da jeg kom hjem fra skolen og skulle slå på maskinen fikk jeg melding "Please insert system disk" og noe annet (standard meldinga du får når du prøver å boote en maskin uten windows installert). Prøvde så i flere kombinasjoner med de 3 diskene som står i (500 og 1 TB snurredisker og en 64 gb SSD (som windows var installert på i utgangspunktet)), uten hell. Så installerte jeg først windows på 500 gb disken (som var tom fra før). Deretter på en unpartitioned space på 1 TB disken og deretter på SSDen igjen. Installasjonen fungerte helt fint, og windows starte som normalt, men med en gang jeg prøvde å reboote maskinen fikk jeg error melding igjen. Prøvde så å kun ha den disken som windows sist ble installert på tilkoblet, men samme feil. Hjelp? Edit: Specs: OS: Win 7 Pro x64 HK: DFI Lanparty UT X58-T3eh8 Ram: 6 GB ddr3 Disker (i boot prioritet): 64 Corsair SSD 1 TB seagate HDD 500 GB seagate HDD Skjermkort: Gainward GTX 275 Det ble ikke gjort noen endringer i hverken hardware eller software i dag tidlig, bare på nett for å sjekke facebook... Endret 11. januar 2011 av Feh Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Har maskinen fungert ok før du fikk feilen, og i så fall hvor lenge? Har du gjort ettellerannet med maskinen rent hardwaremessig den siste tiden? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 sjekk boot rekkefølgen din! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Har maskinen fungert ok før du fikk feilen, og i så fall hvor lenge? Har du gjort ettellerannet med maskinen rent hardwaremessig den siste tiden? Maskinen har fungert uten problemer i 1.5 år, altså siden jeg satt sammen maskinen første gang (selvbygg) Hardwaremessig ingen endringer siden jeg satt inn den ekstra disken på 500 gb for en godt stund siden. sjekk boot rekkefølgen din! Gjort det, bootrekkefølgen står som den skal og alle eller den disken(e) som er tilkoblet kommer opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå