Gå til innhold

ASP: Kjempe problem med en WEB side som stopper etter en stund

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med et problem på en W"EB side jeg har laget. Den kan gå en stund og plutselig kommer følgende exception :

[invalidCastException: Specified cast is not valid.]
  System.Data.Linq.SqlClient.SqlProvider.Execute(Expression query, QueryInfo queryInfo, IObjectReaderFactory factory, Object[] parentArgs, Object[] userArgs, ICompiledSubQuery[] subQueries, Object lastResult) +847
  System.Data.Linq.SqlClient.SqlProvider.ExecuteAll(Expression query, QueryInfo[] queryInfos, IObjectReaderFactory factory, Object[] userArguments, ICompiledSubQuery[] subQueries) +113
  System.Data.Linq.SqlClient.SqlProvider.System.Data.Linq.Provider.IProvider.Execute(Expression query) +344
  System.Data.Linq.DataQuery`1.System.Linq.IQueryProvider.Execute(Expression expression) +49
  System.Linq.Queryable.FirstOrDefault(IQueryable`1 source) +269
  App_Code.BizLayerClass.SetWorkHours(DateTime pCurrentDate, Int32 pCurrentAvdeling) +626
  WFellestrening.FillCalender() +144
  WFellestrening.set_CurrentDate(DateTime value) +102
  WFellestrening.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +214
  System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +14
  System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +35
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +50
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +627

Jeg klarer bare ikke å finne problemet. Når jeg laster opp sidene på nytt så går web siden en stund igjen intil helt plutselig, så bare stopper den igjen. Kan noen hjelpe meg litt på vei her

NB! Takker for alle svar. Dette haster fryktelig fordi dette er en live web booking site med 5000 medlemmer som ikke får booket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folkens!

Jeg tror jeg har funnet noe. Jeg hadde en situasjon i denne web appen som kastet en exception hvis en bruker oppgav en feil adresse. Betyr det at dette vil stanse all videre kjøring av denne web appen? Jeg var av den oppfatning at alle brukerene kjørte web appen separat av alle andre. Virner nesten som at en exception rett og slett kaster hele web appen ut av IIS. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men kaster en exception? Den skal ikke bli kastet over hele IISen, men om du lagrer dette til f.eks. Application så vil dette virke for helle Appen på IIS.

Prøvd å fjerne denne exception hånteringen din og bare se hva som skjer?

Lenke til kommentar

Nope. Problemet var faktisk noe helt annet. Det var LINQ2SQL som bølla med meg. Jeg tok det for god fisk å lage en global datacontext. Det skulel jeg ikek ha gjort. Det er viktig at en datacontext kunn lever der den skal brukes. Virket lit sært på meg dette her, men greia er at en DataContext mister tracket eller noe slikt etter en stund. Har endret alle metodene som har med CRUD å gjøre til å instansere datacontextet inne i en USING. Nå er alt super stabilt. Leker nå med tanken om å gjøre alt om til EntityFramework. Ser uit til at dette er fremtiden. Leser på flere steder at sentrale personer i Microsoft har uttalt at LInq2SQL bare er noe som ble laget sammen med Linq for å få støtte mot databaser. Leser også flere steder at Linq ikke vil bli videre utviklet. Kansje like greit egentlig. Har lekt en god del med EF nå og ser egentlig ingen grunn til å beholde L2S lenger

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...