Gabsterino Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hei! Ja jeg er nybegynner så kan hende det er dumme spm her Har lenge tenkt å registrere selskap, tenkte da på NUF fordi å slippe innskuddet på 100.000 i AS. (NUF registrering er ca 8000kr) MEN. Har nå en kammerat av meg som skal si opp sitt AS da han har gitt opp. Dette er et bilverksted. Han sier de har brukt opp aksjekapitalen i verkstedmareriell, så denne er nå lik 0. Lurer da på om kan ikke jeg da bare ta over selskapet hans og bytte navn osv? (Vet det koster 6000 å endre dette) Kommer det da noen andre kostnader? Eller har jeg her en gylden mulighet til å få et AS billigere enn et NUF? Er det ikke da bedre å få dette enn å registrere meg nuf? Hadde satt pris på noen meninger snarest da han i morgen skal si opp selskapet:) mvh Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Du må uansett sette inn 100 000 siden selskapet ikke kan gå lengre tid uten dette. Lenke til kommentar
Fase Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei! Ja jeg er nybegynner så kan hende det er dumme spm her Har lenge tenkt å registrere selskap, tenkte da på NUF fordi å slippe innskuddet på 100.000 i AS. (NUF registrering er ca 8000kr) MEN. Har nå en kammerat av meg som skal si opp sitt AS da han har gitt opp. Dette er et bilverksted. Han sier de har brukt opp aksjekapitalen i verkstedmareriell, så denne er nå lik 0. Lurer da på om kan ikke jeg da bare ta over selskapet hans og bytte navn osv? (Vet det koster 6000 å endre dette) Kommer det da noen andre kostnader? Eller har jeg her en gylden mulighet til å få et AS billigere enn et NUF? Er det ikke da bedre å få dette enn å registrere meg nuf? Hadde satt pris på noen meninger snarest da han i morgen skal si opp selskapet:) mvh Ring direkte til Brønnøysund og spør, så får du svar hvordan regelverket er. www.brreg.no , alternativt har bedin.no mye god info om bedrift generelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå