Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kronverktøy!

Anbefalte innlegg

Jeg trenger billig, brukbart kronverktøy for å montere RJ45 plugger + å sette opp nettverksuttak (Fra Clas Ohlson/Elko/Biltema) Er måten du fester kabelen på like i disse?? Er det vanskelig å montere kabel i veggkontakter??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Krone verktøyet bruker du i plint boksene og til rj 45 trenger du en modular tang, disse kan lett kjøpes for 600-700 kr tilsammen (lav kvalitet) men som er mer enn bra nok for en hjemme mekker. Håper det går bra :)

mvh knutern_

Kronverktøy koster ikke mange tierne Hos Clas Ohlson, og modulartang koster cirka 300...

Lenke til kommentar
Jeg trenger billig, brukbart kronverktøy for å montere RJ45 plugger + å sette opp nettverksuttak (Fra Clas Ohlson/Elko/Biltema) Er måten du fester kabelen på like i disse?? Er det vanskelig å montere kabel i veggkontakter??

veit ikke :p

Lenke til kommentar

Jøss, det var pussig. Før hadde de en billigutgave som kostet 40 kroner (en svart liten plastdings). Sjekket sidene til Clas nå, men fant den ikke noe sted...

Det kan jeg forstå, den var ikke annet enn leketøy og tålte svært lite før den var død.

Den de har til 400,- er av bra kvalitet, mye bedre enn endel noe rimeligere løsninger som f.eks Biltema selger.

Jeg har brukt min CO type ganske mye uten noe problem.

Lenke til kommentar

Nei, det er enkelt selv om det litt trening.

ELKO sine bokser er nok adskilligt bedre og koble enn de to andre du nevner, det er hvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen.! En modulartang gjør altså HELE jobben med å montere RJ11/RJ45 plugger, alt fra å avmantle til å feste??

Og et kronverktøy gjør å HELE jobben, så jeg trenger bare disse to??

Er det det samme om jeg kjøper disse på Clas Ohlson i Norge eller i Sverige?? De er like i begge land??

Lenke til kommentar

har ikke noe å si hvor du kjøper disse verktøyene, er de billiger i Sverige?

Og du får gjort det du skal (avmantle med modulær tang og på krone verktøyet har du en pinne med krok på som du bruker til å ta opp ledninger som er satt fast i plint boksen og den andre som ligner et flat jern er et flat jern)

mvh knutern_

Lenke til kommentar

Jøss, det var pussig. Før hadde de en billigutgave som kostet 40 kroner (en svart liten plastdings). Sjekket sidene til Clas nå, men fant den ikke noe sted...

Det kan jeg forstå, den var ikke annet enn leketøy og tålte svært lite før den var død.

Vel, den har funket fint i 3 år nå. Sikkert bare noe skvip i forhold til den knutern_ henviste til, men den gjør jobben sin :) Har ikke brukt den så fryktelig mye, men skulle jeg brukt den ofte, så hadde jeg sikkert gått for den dyrere utgaven...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...