V_B Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hei. Tar R2 som privatist og lurer på om noen har en anbefaling til kalkulator? Bruker Capellen sin bok om det er relevant. På forhånd takk! Lenke til kommentar
morra Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg brukte Texas Instruments TI-84, og var ganske fornøyd med den. Koster litt da, og er litt vanskelig å kunne ut og inn, men den kan gjøre ganske mye forskjellig 1 Lenke til kommentar
V_B Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Takker så mye! Skal ta en titt på den. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Dere har vel lov til å bruke kalkulator som kan regne algebraisk? Da ville jeg valgt en slik, f.eks. Texas TiNspire. Forskjellen på denne, og f.eks. TI83/84 er at du kan skrive inn ting som x^2*x^2 og få x^4, eller sqrt(18) og få 3sqrt(2). Da sparer du fort litt tid på eksamen, men baksiden er jo at du ikke lærer slik elementær matematikk like bre ... og når du kommer på universitetet, vil du slite når du kun får bruke en helt enkel lommeregner. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Vil ha en hovedsakelig til sjekk av funksjoner o.l. Ellers holder jeg meg til den gode gamle Casio fx-82 uten grafisk fremvisning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå