Patriot Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Har hørt at p1 166mhz maskiner skal være ganske lette å gjøre "lydløse", men hvordan? Har ikke tenkt å bruke noen penger på prosjektet, jeg har dog en del zalman 80mm vifter til rådighet, verktøy og ok elektronikk kunskaper. Hovedstøy kilden er vel prosessorviften, hva kan gjøres med dette? Er det i det hele tatt mulig å gjøre den støyfri uten å invistere å nye kjøleribber osv? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Er bare å fjerne viften.. totalt unødvendig. Ta heller å sett på en større ribbe, da trenger du i allefall ingen vifte. Har selv en ganske gamme 200 mhz Pentim MMX, har bare ribbe på den Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Du trenger ikke bytte ribbe engang Jeg har en 166MHz som server og fant ut en dag at CPU vifta hadde tatt kvelden men alt funker fortsatt helt fin fint Lenke til kommentar
Patriot Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Bare fjerne viften? Hmm, viften er vel plassert der av en grunn? Hehe, men når dere sir det fungerer uten vifte så får jeg stole på det. Skal teste straks, håper ikke driten tar fyr Hva med brannfare? Øker ikke den når man bare fjerner cpu viften? Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hehe. Nei, trur ikke boksen din vil ta fyr selv om vifta er borte du Bare sjekk kjøleribba om den er veldig varm av og til. Er den det så ka n du kanskje vurdere en kraftigere ribbe. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hadde ikke vifte på min P166, bare en ribbe. Kunne vel knapt kalles en ribbe da, var mere en plate med noen knøttsmå riller... Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 hmm, jeg nappa akkurat ut cpu vifta til en gammal 200mmx jeg hadde liggende, dro ut power til hdd og putta en blyant i psu. _Complete silence_ Lenke til kommentar
Patriot Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Spørs om denne planen var så lur, maskinen har stått og idlet 5-10 minutter i dos nå uten cpu vifte, og den lille ribben begynner å bli gaaanske varm. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Ja, men den er vel stille ? Det var vel det du ville Snart blir det kanskje veldig tyst på den Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Alternativt, så kan du koble ned viften til 5 eller 7 volt. Det hjelper enormt. Har en PI/233 server som snart er på andre året med 5V vifte. Fungerer utmerket. Du kan og (Som nevnt) gå for en større ribbe uten vifte, og sikkert med fordel montere denne korrekt med rengjøring og pasta. Husk også å ta bort alle støvkladdene der inne Lenke til kommentar
jostor Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg hadde en P166MHz IBM , den hadde ikke CPU vifte orginalt, heller ikke så stor ribbe. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 hepp, jeg kjører en p166 som router akkurat nå, og har gjort det i over 6måneder, hele tiden uten vifte, fungerer helt fint, eneste som gjør lyd(selvom det er VELDIG lite) er strømforsyninga. Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Sleng en 80mm 12dB papst på ribba. Skulle dytte nok luft nedpå det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå